FM frequentie range wijzigen van radio

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
premier
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 15:45

FM frequentie range wijzigen van radio

Bericht door premier »

Hallo.

Is het mogelijk om de frequentie range van een radio te wijzigen? Het betreft een autoradio die nu zoekt tussen 58 en 88 Mhz. Dit moet worden de standaard 87 - 108 Mhz.
Zou dat met software gewijzigd kunnen worden, of zijn het de onderdelen in die radio die deze frequency bepalen?

Bedankt!
premier
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 15:45

Bericht door premier »

...autoradio die nu zoekt tussen 58 en 88 Mhz. Dit moet...
Ik bedoel: hij zoekt nu tussen 68 en 88 Mhz.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer dit zoeken met een PLL gedaan wordt die zijn gegevens van een microprsessor krijgt, dan valt het best tegen om dat zonder de software te veranderen goed te kijgen.
Dus je zult moeten weten hoe dit nu gaat.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
premier
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 15:45

Bericht door premier »

Ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, maar het is een vrij nieuwe radio. Er wordt dus digitaal over de range gezocht. Het betreft een Volvo radio. (worden geloof ik Philips radio's voor gebruikt.) Nu is het mogelijk om bij Volvo de software van de radio te vervangen. Dit zullen voornamelijk gebruikersinterface dingen zijn. Of zou hiermee ook dit verhaal aan te passen zijn? (door bijvoorbeeld en software van een europees model te gebruiken)? Of denk ik nu te simpel?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het zal best kunnen wat je daar verteld, maar dan zul je naar een Philips service center moeten gaan waar ze dit voor jou kunnen dien. Je moet nl. speciale software en misschien ook speciale hardware hebben om in zoeen radio binnen te komen zodat je de zender tabel kunt aanpassen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
the waiter
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 19:57
Locatie: In de buurt van Tilburg
Contacteer:

Bericht door the waiter »

Misschien zit er ergens een instelling op je radio om dit aan te passen,

ik heb een MP3 speler met ingebouwde radio en ik kan bij de instellingen kiezen tussen "internationaal" en "japan" als hij op internationaal staat zoekt hij tussen de 88 en 108 MHz, staat hij op Japan dan is het 72 tot 92 MHz. Misschien is het bij je autoradio net zo iets.
Plaats reactie