Wie kan me helpen met een groot project??

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
mod4fun
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:13
Locatie: Groningen

Wie kan me helpen met een groot project??

Bericht door mod4fun »

Ik surf al een tijdje op jullie site rond en probeer hier en daar wat te leren. De simpele schakelingen e.d. lukt me nog wel en hier is altijd goede info te vinden en op internet komt ik veel tegen maar ik ben nog niet zoiets specifieks tegengekomen.Ik loop al een hele tijd met een leuk/origineel en groot idee rond. Ik ga (helaas) nog niet te veel vertellen van het idee, omdat ik bang ben dat iemand het “overneemt”.Mocht het allemaal doorgaan dan zal ik een complete website er aan wijden met alle info.Waar het mij op dit moment om gaat is:Is dit sub-idee haalbaar? (zoals ik het graag zou willen)Is dit sub-idee betaalbaar? Ik ben helaas maar een (arme) student, eigenlijk zou het zo goedkoop mogelijk moeten kunnen. T.z.t als het project haalbaar is zal ik kijken naar sponsoren e.d. Mocht het hele idee haalbaar zijn dan zullen er veel mensen naar willen kijken.Ik ben op zoek naar iemand (of meerdere) die onderstaande voor mij zouden kunnen realiseren. Natuurlijk tegen een vergoeding, maar niet de (idioot) hoge prijzen uit de winkel(s).Het gaat om een soort “beheerssysteem” in dit geval deels voor een terrarium/pc.Wat ik eigenlijk wil (Jip & Janneke taal..)Ik wil onderstaande kunnen schakelen:
  • 6x spot (20W o.i.d.) - handmatig/timer Warmtelamp - temperatuurgestuurd (sensor) en evt. timer1x 120mm fan - handmatig/temperatuurgestuurd (vloeistoftemperatuursensor)2x 80mm fan - handmatig/temperatuurgestuurd (sensor) /RPM instelbaar2x pomp - automatisch met pc aanOngeveer 6 rode leds - handmatig/interval (knipperen) Ongeveer 4 groene leds - handmatig
Totaal aantal sensoren:
  • 3x vloeistoftemperatuursensor – temperatuur weergeven op controlepaneel5x temperatuursensor – temperatuur weergeven op controlepaneelevt. Luchtvochtigheidsmeter – % weergeven op controlepaneelCPU/GPU/MB – temperatuur weergeven op controlepaneelRPM 120mm fan – RPM weergeven2x flowsensor – analoog of digitaal weergeven op controlepaneel
Overig:
  • - E.v.t. Stoom generator (niet een rookgenerator moe H2O zijn) - (schakelbaar: handmatig/automatisch pc/regelbare interval timer)- mogelijk om 2 stappenmotoren aan te sluiten en te besturen vanuit pc. Het zou helemaal super zijn als de pc uit is dat deze stappenmotoren hetzelfde programma kunnen volgen. Bijvoorbeeld het openen en sluiten van het controlepaneel.- Misschien in de toekomst nog een sms waarschuwingsmodule
Uitleg situatie:
  • - De spots zijn puur voor het licht, er moet een dag/nachtritme in het licht zitten.- De warmte lamp is natuurlijk bedoeld voor het diertje (slang(en)), deze lamp moettemperatuurgestuurd zijn. Het mooiste zou zijn dat de temperatuursensor rekening houdt met de opwarm/afkoeltijd niet dat ‘ie continue aan en uit schakelt.- De 120mm fan moet aanslaan wanneer de vloeistof boven een bepaalde waarde komt, deze moet ook handmatig aan en uit te zetten zijn.- De 2x 80mm fans handmatig aan en uit en wanneer de temperatuur boven een bepaalde waarde komt en de snelheid regelen m.b.v. een PWM-besturing- 2 pompen voor 2 vloeistof circuits, bedoeld voor koeling van de pc, deze moeten dus aangaan samen met de pc. Tevens lijkt het mij verstandig dat er in 1 een beveiliging zit.. wanneer de pomp niet werkt (geen flow meer) dat de pc uitschakelt. Het zou handig kunnen zijn als 1 pomp handmatig aan en uit te zetten is, deze pomp hoeft geen beveiliging te hebben.- Leds zijn voor de sier 1 set moet kunnen knipperen met een instelbare interval. Bijvoorbeeld knipperen met een interval van 3 seconden. Deze interval hoeft maar 1x vastgesteld te worden.
Dit zou dus 1 geheel moeten worden, regelbaar via 1 controlepaneel en pc.Nu weet ik nog niet precies hoe het paneel er uit moet komen te zien, het hangt er ook vanaf of het allemaal wel mogelijk is.Ik heb hier nog een 12” Touchscreen (met glasplaat + COM port) liggen het zou uitermate leuk zijn als ik die kan gebruiken om het e.e.a af te lezen en te regelen.Of een paneel met alle schakelaars en lcd-tjes (7 segments) voor de waarden.Ik hoop dat bovenstaande het enigszins duidelijk maakt wat ik bedoel. Naar mijn idee is het technisch haalbaar. Er zullen veel dingen ongetwijfeld veel simpeler en beter kunnen, maar daar heb ik helemaal geen idee van. Mijn vragen:
  • 1. Is dit mogelijk?2. Zo ja wie zou dit evt. kunnen/willen maken?3. En wat zou me dit dan ongeveer gaan kosten?
Als het allemaal mogelijk is en de andere sub-ideeen (geen electronica) zijn ook uitvoerbaar en betaalbaar dan ga ik met het project door. Ik wil namelijk het risico niet nemen dat ik halverwege met iets zit wat maar niet af komt. Je kunt me altijd mailen: hardware_enzo -staart- hotmail.comMochten er nog dingen zijn wat niet duidelijk is laat het me dan graag weten!
mod4fun
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:13
Locatie: Groningen

Bericht door mod4fun »

niemand?? :cry:
jammer, maar dan kijk ik ff verder. Mocht het nog wat worden dan laat ik het weten.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het enige wat ik kan zeggen, Het kan.
Helpen, zou ik heel goed kunnen maar ik heb helaas voor jouw, geen tijd. Ik heb het zo druk met allerlei andere projecten, en daarom kan deze er niet meer bij. Dus ik kan ook niet zeggen wat het zou gaan kosten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
mod4fun
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:13
Locatie: Groningen

Bericht door mod4fun »

das iedergeval al wat, dus het is niet onmogelijk!!
Ik ga dit allemaal nog wat beter uitwerken en hier en daar wat vragen stellen, is het allemaal betaalbaar en haalbaar dan post ik het hier wel.
Plaats reactie