alarm

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

alarm

Bericht door Pee_l »

Dag allemaal. Ik heb een vraagje voor jullie.
Iemand dat ik ken verliest nogal makkelijk haar bril. Nu wil ik een brilledoos maken en wanneer men deze heeft verloren, op een knop je duwd en er een biepend geluid afgaat zodat je de brilledoos terug vind.
kan iemand mij hiermee helpen aub.
greetz

péé
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hallo Pee_l,
Er zijn natuurlijk wel 100 manieren om jou te helpen.
Ik persoonlijk denk dat als je naar de GAMMA gaat en een
electrische afstand bediende deurbel koopt dat je het snelst
klaar bent.
Je koopt een zender met ontvanger die op elkaar zijn afgestemd
en verder hoef je alleen maar het bel gedeelte in de brillekoker
te verstoppen.
Wanneer mijn collega's andere iedeeën hebben dan hoor je het wel.
Groeten, Mat
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pee_l »

al heel hard bedankt mat. natuurlijk zijn nog andere ideeen welkom.
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

je hebt ook van die leuke sleutelhangers die gaan piepen wanneer je fluit, moet je natuurlijk wel kunnen fluiten :lol:
weardguy
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 dec 2003, 23:37
Contacteer:

Bericht door weardguy »

Je zou ook zelf een klein radiozendertje kunnen bouwen met een ontvangertje in de brilledoos met een buzzertje eraan zodat je hem dan met een knopje op het zendertje kan je dan de brillendoos terugvinden.
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pee_l »

Dat is het idee waar ik mee begonnen ben. maar het is dat zendertje en het ontvangertje dat niet zo simpel is. als je daar een schematje voor zou vinden weardguy, dan ben je altijd welkom het even door te sturen.
Ik ben namelijk een leek. ik volg reed 1 jaar electronica.
greetz
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hallo Pee_l,
Toen wij jou vraag zagen begrepen wij dat jij een beginner moest zijn vandaar die antwoorden dat je iets kant en klaars moest zoeken.Zeker wanneer er iemand op zit te wachten dan is er haast bij geboden.
Het bouwen van een zender en ontvanger gaat is iets moeilijker, zeker voor een beginner.
Het maken van een zender valt meestal nog wel mee. Maar een ontvanger die alleen de juiste zender moet vinden tussen als die andere signalen die zich ook in de lucht bevinden en dan toch het goede eruit pikken valt soms wel tegen.
Wanneer jij als beginnend hobbyist iets voor dit probleem wil maken, stel ik voor zoek eerst een ontvangertje wat nog werkt.(b.v. een kleine draagbare radio) kijk of dit dingetje in de brillenkoker past. Vertel ons in welk gebied de ontvanger kan ontvangen (b.v. in de FM band). dan kunnen wij misschien iets vinden waar de buren geen last mee hebben en de verloren bril weer te vinden is.
Plaats reactie