gevraagd: stappenmotor voor een mooi prijsje

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
darkdizzy
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 18:44
Locatie: Zegge

gevraagd: stappenmotor voor een mooi prijsje

Bericht door darkdizzy »

Ik zoek stappenmotoren die ik in mijn project wil gaan verwerken. Ik ben bezig met het bouwen van een eigen moving head (discolicht) Hiervoor wil ik stappenmotoren gaan gebruiken. Ik heb zelf al wat printertjes gesloopt maar deze motoren zijn niet groot genoeg voor het beweegwerk. (deze ga ik gebruiken voor de gobo's.

Ik heb geen berekening gemaakt hoeveel kg of Nm de stappenmotoren moeten kunnen leveren. Maar als je snapt dat ik (het liefst) met een directe overbrenging wil gaan werken dan is het wel in te schatten.

(de bijlage bedraagd een plaatje van een movinghead)
Bijlagen
voorbeeld movinghead
voorbeeld movinghead
voorbeeld_stap.jpg (85.39 KiB) 7401 keer bekeken
ej_on_line
Berichten: 16
Lid geworden op: za 27 aug 2005, 11:28

Bericht door ej_on_line »

Kan je ze niet kopen bij de maker van die moving head zelf? (martin ;))
janvanbree2
Berichten: 447
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 23:38
Locatie: Moergestel / Wintelre / Tilburg. .. .
Contacteer:

Bericht door janvanbree2 »

De hier afgebeelde moving head is niet van Martin maar van Robe. En ik denk ook dat je beter zo'n kopje kunt kopen dan zelf bouwen. Ik heb zelf 16 XT-250's van Robe en heb er ongeveer 100 in onderhoud bij klanten. Geloof me, er komt zo enorm veel kijken bij het bouwen van een dergelijk apparaat, dat krijg je als amateur nooit voor elkaar.

Neem bijvoorbeeld de stappermotoren voor de pan/tilt, als je wil kan ik de merken/types voor je regelen, moet ik ff in de service handleiding kijken wat erin zit. Trouwens voor de pan/tilt is een overbrening met een getande staat aanwezig. De motor zit 10cm lager in de arm. voor de Pan is eenzelfde overbrenging gemaakt maar die moter gang onderin de base.


Nou ik heb toch even tijd over, even een financieel overzicht voor het zelf bouwen van een moving head vergelijkbaar met de Robe XT-250:

bruto verkoopprijs ex btw (incl lamp) : E 1800,-


2x stappermotor zwaar voor pan/tilt = 2x E50 = 100,-
1x stappermotor voor focus = 35,-
1x stappermotor voor color = 35,-
1x stappermotor voor gobo selection = 35,-
1x stappermotor voor gobo rotation = 35,-
2x stappermotor voor dimmer/shutter = 35,-
1x stappermotor voor prisma on/off = 35,-
1x stappermotor voor prisma selection = 35,-
lamp MSD250/2 = 150,-
lamp ballast = 100,-
lamp starter = 65,-
prisma = 35,-
reflector voor lamp = 35,-
lens voor na lamp = 35,-
lens voor output = 35,-
driver ic voor pan/tilt (PBL8772) = 2x 15,- = 30,-
driver ic voor option stappers = 8x 10,- = 80,-
trafo voor logica (10va 9VAC) = 10,-
trafo voor motoren (100va 30VAC) = 50,-
PIC18F4620 (bijvoorbeeld om het aan te sturen) = 10,-
Koelfans Sunon 12v dc = 3x 10,- = 30,-

hmm zit al op E 1010,- en dan heb je nog geen behuizing, kleurenwiel, kleuren, gobowiel, gobo's, printplaten, overige electronica, overige optiek, bekabeling.

Dus lijkt me niet echt haalbaar want dan moet het hele zaakje ook nog blijven werken. En geloof me, het valt vaak al niet mee om die professionele dingen aan de gang te houden. Dus misschien is het dan handiger om bijvoorbeeld van een showtec movingheadje te kopen, die zijn er vanaf 500,- en voor dat geld kun je al helemaaal niets meer zelf bouwen.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Plaats reactie