lasergeweer

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Pee_Luykx
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 17:32

lasergeweer

Bericht door Pee_Luykx »

Dag elektronica mannen. Ik heb een klein vraagje en heb jullie aanpak nodig. het zit namelijk zo.

Ik moet een een zender en een ontvanger maken. Hiervoor wil ik het gebruiken.

men heeft een geweer en een helm om op te zetten. Wanneer de persoon met de geweer op de helm schiet, zou er een lampje op de helm of een zoemer moeten afgaan. (maw, geweer zender en helm ontvanger).

Ik heb al schakelingen gezocht en heb er een gevonden met een lichttransistor als ontvanger. nu is mijn vraag het volgende.

hebben jullie een beter idee om dit te verwezenlijken?
of denken jullie dat de lichttransistor schakeling een goed bereik zal hebben?? laat iets weten aub.

greetz péé
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ja, de lichttransistor is een goede keuze.
Misschien is het wel nuttig om de lichttransistor in een gepolijst plexiglas omhulling te plaatsen zodat in jou geval er rondom licht ontvangen kan worden zodat in elke stand van de helm de zaak werkt.
succes ermee.
Tanky87
Berichten: 8
Lid geworden op: di 30 dec 2003, 21:42
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Tanky87 »

zo mensen,

Z'n toepassing met een soort van lazer wapen gebruiken wij bij defentie ook ( als oefen wapens ). bij de oudere verzies van dit systeem is het probleem dat je recht ( nou bijna ) voor het persoon moet staan om een raak schot te vuren.

de nieuwe systemeen maken gebruik van een soort vest dat de infrarode straling opneemt en zo een elekttronen stoot af laat gaan :P

gegroet
Plaats reactie