harting cable?

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

harting cable?

Bericht door deejayke »

nieuwsgierig als ik ben :P wil ik toch even meer info over hartingcable-aansluiting.

ik heb gezien dat by de connectoren van hartingcables de aansluitingen vry smal zyn, nu is mn vraag: is dit wel veilig?
want ik heb altyd geleerd dat je niet teveel stroom door een kabel mag laten lopen (1.5mm² = 16A en 2.5mm² = 25A)
en daar die die hartingcable vry dun blijkt te zyn, kan deze toch naar mijn redenering geen zware vermogens sturen? (of klopt er iets niet in mn redenering?)
maar doet dit blijkbaar toch wel, want er worden blijkbaar soms wel een aantal lichtbalken doorgekoppelden zo komt mn toch ook al vry snel aan een goede 2000W. ( en meer vermogen is meer stroom eh)?
ik vindt dit echt een rare lichtsturing :?

grtzzzzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik ken wel Harting pluggen maar geen Harting kabel. Harting pluggen zijn veilig en kunnen per kontakt de gespecificeerde stroom best hebben.
Wanneer er een goede kabel gebruikt en die bestaan hoor
(16x 1,5mm^2) of zo afhankelijk van de gebruikte Harting plug is er geen probleem. Dus in jouw geval is misschien de verkeerde kabel toegepast.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

re:

Bericht door deejayke »

ik gebruik zo een kabel niet en dit ben ik ook niet van plan, ik was gewoon nieuwsgierig, dus de pluggen zyn echt veilig en de kabel kan je zelf kiezen blijkbaar :) bedankt mn vragen zyn beantwoord :D grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Je hebt standaard kabels maar je kan het ook altijd zelf maken naar eigen wens. Deze kabels zijn absoluut 100% veilig en worden over de hele wereld net zoveel gebruikt als XLR kabels enz.
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

re:

Bericht door deejayke »

het lijkt my wel handig die harting, maar ik kan sneller aan dmx kabels geraken dan aan zo een meeraderige kabel, maar tis goed om te weten dat dit toch veilig is die 'harting' thx vo de reactie :D grtzzzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Plaats reactie