Als je de huiskamer binnenstapt...

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...Gezelligheid kent geen tijd...
Plaats reactie
HDLM
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 13:43
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Als je de huiskamer binnenstapt...

Bericht door HDLM »

...is het wel zo netjes jezelf even voor te stellen, als je de rest nog niet kent.

Hoi hoi,

Ik ben dus HDLM, maar je mag ook gewoon Jeff zeggen.

Al sinds m'n vroegste jeugd heb ik de neiging om electronica (in het algemeen) uit elkaar te halen. De onderdelen, pcb's, kabels, transistors en andere troep fascineerd me, nog steeds. Tot een aantal maanden geleden heb ik er nooit 'bij stil gestaan' dat al die hardware ook aangestuurd moet worden. Ik dacht; ik spring in het diepe en zie wel of ik blijf drijven.

Ik kocht een Arduino Duemilanove met een ATmega328(p) microcontroller, 16 Mhz kristal, 14 digitale I/O pins (waarvan 6 als PWM te gebruiken zijn), 6 analoge I/O pins, 32 KB flash, 2 KB SRAM en 1 KB EEPROM. Ik wist wel wat de onderdelen zijn, doen, hoe ze werken e.d. Maar van de aansturing had ik nog nooit kaas gegeten. Dus ik ben met het simpelste begonnen...(uitleg en voorbeeld op mn site)...een Knight Rider looplicht (origineel hè). Het was aansluiten (USB), de hardware op het breadboard klikken, sketch uploaden en tádáá..

Niks bijzonders tot dusver maar ben erg geinteresseerd in alle andere aspecten die ik hier op het forum kan vinden. Jullie zullen me vast regelmatig terug kunnen vinden hier.

Aangenaam, in ieder geval...
Are you board ?
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo Jeff,

Welkom op het forum.

Als je wat meer over de basis electronica wilt weten,
kun je de volgende (engelse) e-books eens inkijken:
http://www.ibiblio.org/kuphaldt/electricCircuits/

Het instituut NEETS heeft er ook nog een stel:
http://jacquesricher.com/NEETS/

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Hallo HDLM,

Schiedam daar kwam ik vroeger elke week. De Hoogstraat was vroeger erg leuk en daar had je ook een elektronica zaak. Het is helaas niet meer wat het was, daar kunnen wij ook niet veel aan doen.

Je hebt al aardig wat elektronica. Ik heb nog geen Arduino, maar ik heb er wel al veel over gehoord. Met een beetje geluk krijg ik een Div boardje gesoldeerd met deze laatste dagen van 2009.

soldeerse en tot ziens op het forum!!!

(Ik ben dit jaar niet zo veel hier geweest omdat ik door ruimte gebrek helemaal vast liep, maar ik heb daar het nodige aan veranderd.)
Plaats reactie