Help .Ik heb hulp nodig ivm met een stroom dief

Deel hier je ervaringen over schema's met anderen.
Gesloten
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Help .Ik heb hulp nodig ivm met een stroom dief

Bericht door mprins998 »

Ik heb last van mijn buurman,hij steelt mijn stroom al 2 jaar lang.
We hebben een registratie kastje achter de automaten gehad,deze heeft diefstal geconstateerd voor 6 weken.Politie kan niets doen en de woonstichting wil niet meewerken, te weinig bewijs zeggen ze.
Betaal nu al twee jaar een dubbel maand tarief.
Ik weet van welke groepen (2) hij het steelt.
Is er een mogelijkheid om er een hoogspanning door heen te 'jagen' doormiddel van een kleine cq eenvoudige schakeling.wissel stroom of gelijkstroom zodat zijn apparatuur kapot gaat.
Ik heb er al een monitor van de pc achter gehad . ( de hoogspanning gepakt van de buis).
Ik ben het namelijk erg zat,stress en financieel gezien zijn we aan ons einde van het latijn
Ik heb een beetje ervaring met elektro (kMBO) .
Wie kan ons helpen?

Vriendelijke groet,
Mark Prins
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Als je er hoorspanning doorheen zou kunnen jagen, dan kun je hem ook afsluiten.
Haal de draden los en hij heeft niks meer.
En als dan bij jou iets niet meer werkt, dan leg zolang een verleng kabel naar dat punt toe totdat jouw buurman de zaak zelf weer heeft opgelost. Daarna kun je dan jouw stuk weer gewoon aansluiten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Als je 3fase hebt zou je die kring even op 400V kunnen zetten. Maar ik zou het niet doen. Met een beetje pech staat het huis in brand dan.

Het beste is idd zoals Mat al zei die kringen gewoon afzetten en met verlengkabels werken tot het opgelost is.
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Bericht door mprins998 »

We hebben al een paar maand overal in huis verlengkabels en stekkerdozen lopen.
Ik heb gisteren namelijk de automaten weer ingeschakeld en metteen hoorde ik de wasmachine van de buren weer.Ik word er gek van.

Bij de buurman is de stroom aan de straat afgesloten,dus niet in de meterkast.Dus het is neit de eerste keer.Hij moest gedwongen verhuizen ivm bedreiging van uit zijn vorige woning.Ik heb een beetje na vraag gedaan bij de overburen,daarna in de straat van waar hij vandaan komt.

Die 400 volt ,hoe moet ik dat aansluiten.
L1 +L3?
Sorry ik ben inmiddels alweer 12 jaar van school af, en doe nu totaal iets anders.
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Tussen 2 fases idd.

Wat je ook kan doen is de stopcontacten in de gemeenschapelijke muur even opendraaien en kijken of hij daar soms heeft aangesloten. Want het lijkt me straf dat het in het midden van een kabel is gebeurd.
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Bericht door mprins998 »

EDIT: Het is inderdaad geloof het of niet in het midden van kabel/draad gebeurd.

Heb ik ook al gedaan.Draden uit de muur getrokken ze waren beschadigd.
Stop contacten afsloten bij de centraal doos.
Na het verwijderen van de kabels ,ging de vrouw met de kinderen boodschappen doen.
Ik hoorde hem rommelen,Ik met een glas tegen de muur.
Hoorde ik dat ie de muur aan het aanstrijken was met een spatel oid
daarna hoorde ik een piepend geluid waar schijnlijk leidingzoeker(bleek dat ik die van de afzuigkap vergeten was),daar na was ik geen glas meer nodig ,toen hoorde ik de klopboormachine.

Maar ik wil graag weer alles normaal ,het lijkt wel onderhand of ons leven over het beschermen van onze stroom draaid.
En het ergste in dit geval is,dat de officieele instanties niet een beetje mee willen werken,ik heb alles geprobeerd.
De man die het kastje heeft geplaatst moest ik ook zelf betalen ook 300 euro.
En als het niet goedschiks dan,dan moet het maar kwaadschiks.
En als bij de buren de boel in de fik vliegt ,jammer dan ,eigenschuld.
Zoals ik al zei,we zijn er helemaal doorheen.
GvH-E
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 25 mar 2007, 22:41
Locatie: Amersfoort. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door GvH-E »

Een zeer fantastisch verhaal!

Wanneer iemand een clandestine aansluiting zou willen maken zou het niet eens zomaar door de achterzijde muur kunnen zonder zichtbare schade.
Zou e.e.a. via de kruipruimte toegankelijk zijn dan moet je nog goed weten wat je doet...

Schakel alle verbruikers uit en controleer of de de kwh meter draait!
Dat moet je toch kunnen zien, zeker wanneer er clandestien een wasautomaat op zit!
Haal er anders ter controle een goed el. installatiebedrijf bij.
Ik vind alles zoals gezegd erg ongeloofwaardig...
GvH-E
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

Bericht door deejayke »

"fik bij de buren" kan ook overslagen op jou huis/bekabeling dus zeker een afrader. zeker wanneer de verzekering een onderzoek wil naar hoe het gebeurd is. mijn raad gwn die bekabeling afsluiten en op die kant van het gebouw opbouw gebruiken. dan moet hij al gaten boren in JOU muur wat overeenkomt met inbraak op jou domein.

grtzzz

ps: contact opnemen met je leverancier van stroom en het gehele geval uitleggen. eventueel vincotte
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
reddevil
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 7 feb 2007, 22:54
Locatie: lummen. .. .. .. .. .. .. .. .. .....

Bericht door reddevil »

Oppassen met de leverancier, kan zijn dat hij je installatie niet meer veilig vind en zo ook jou stroom afsluit. Ik zou proberen al je stoom die in je gemeenschappelijke muur loopt, afsluiten. Ben je zijn elektriciteit al niet aan het betalen en hopen dat hij vlug verhuist.
Professioneel LED Temmer :twisted: alléé dat hoop ik.
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Bericht door mprins998 »

GvH-E schreef:Een zeer fantastisch verhaal!

Wanneer iemand een clandestine aansluiting zou willen maken zou het niet eens zomaar door de achterzijde muur kunnen zonder zichtbare schade.
Zou e.e.a. via de kruipruimte toegankelijk zijn dan moet je nog goed weten wat je doet...

Schakel alle verbruikers uit en controleer of de de kwh meter draait!
Dat moet je toch kunnen zien, zeker wanneer er clandestien een wasautomaat op zit!
Haal er anders ter controle een goed el. installatiebedrijf bij.
Ik vind alles zoals gezegd erg ongeloofwaardig...
GvH-E
Ja de meter draaid.ook al is alles er uit.
Kruipruimte heb ik gecontroleerd
Ik kan je het geloof er niet bij geven
Installatie bedrijf is er bij geweesd,kan niets doen zonder toestemming van de woningstichting.
Woningstichting moest meer bewijs dan de 6 weken registatie.

Politie
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Bericht door mprins998 »

deejayke schreef:"fik bij de buren" kan ook overslagen op jou huis/bekabeling dus zeker een afrader. zeker wanneer de verzekering een onderzoek wil naar hoe het gebeurd is. mijn raad gwn die bekabeling afsluiten en op die kant van het gebouw opbouw gebruiken. dan moet hij al gaten boren in JOU muur wat overeenkomt met inbraak op jou domein.

grtzzz

ps: contact opnemen met je leverancier van stroom en het gehele geval uitleggen. eventueel vincotte
Verzekering kan alleen moeilijkdoen als je ook een verzekering hebt.
met opbouw materiaal is een optie maar het is een huur woning.
mprins998
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 2 okt 2009, 23:42

Bericht door mprins998 »

In iedergeval ik wil jullie hartelijk danken voor de reacties.
Ik laat het in iedergeval weten hoe het afgelopen is.
Gebruikersavatar
Flupke
Berichten: 818
Lid geworden op: za 22 okt 2005, 12:06
Locatie: Wemmel België. .. .. .

Bericht door Flupke »

Mss kan je er een zekering van 2A insteken maar dan kan hij nog stroom "lenen" In ieder geval niet genoeg voor wasmachine.

2 fase op aansluiten kan gevaarlijk aflopen kwa brand dus zorg dat hij dan thuis is. Brand is ergste geval dus ik zou het durven.

Maar mag de maatschappij wel zijn stroom afsluiten? Hier in België moeten ze nog altijd +/-10A geven.

Alle veel succes met je dief, ze worden vindingrijker. Gas stelen ken ik al maar dit :-)
jack82
Berichten: 59
Lid geworden op: do 27 aug 2009, 9:35
Locatie: Grevenbicht. .. .. .
Contacteer:

Bericht door jack82 »

Zet er een frquentie regelaar op en laat deze op een hogere hz draaien daar kunnen electrische apparaten niet tegen en voorkom je brand in je installatie.

Gr Jack
Gaat niet bestaat niet.

Met electronica is alles mogelijk
Dombo
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 11 jan 2008, 23:15
Locatie: IJsselstein UT. .

Bericht door Dombo »

Ach, ik zou de kabel gewoon even gaan megeren kijken waar er nog wat aan hangt. Je hoort dan vanzelf ergens een grote knal en klaar. Dan is het voor je buurman gelijk tijd om te investeren in energie zuinige apparaten.
GJ_
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 16:47
Locatie: Veldhoven. .. .
Contacteer:

Bericht door GJ_ »

Als je op die manier de spullen van de stelende buurman sloopt kan ie je aansprakelijk stellen hou daar rekening mee. Neemt niet weg dat ie dan wel gelijk door de mand valt natuurlijk.

Persoonlijk was ik allang op hem afgestapt als ik zeker genoeg van mijn zaak was. (maar ik ben dan ook groter en lelijker dan de meeste anderen). Ik vind het een boeiend verhaal, jammer dat je wat ver uit de buurt woont anders zou ik graag ook eens komen meten.
Gebruikersavatar
Gompy
Berichten: 559
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 15:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Gompy »

GJ_ schreef:Als je op die manier de spullen van de stelende buurman sloopt kan ie je aansprakelijk stellen hou daar rekening mee.
Ik zou niet weten waarom, ik mag ervan uit gaan dat het mijn installatie is die ik megger.
Ik betaal ervoor en ik heb het alleen recht ervan volgens de wet.
Ik heb alle voorzorg maatregelen genomen, de boel bij mij veilig gesteld en heb al mijn spullen afgekoppeld.
Een rechter zal ten alle tijden in mijn voordeel beslissen, als dief heb je geen streepje voor bij de wet.
GJ_
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 16:47
Locatie: Veldhoven. .. .
Contacteer:

Bericht door GJ_ »

Ja, daar heb je wel weer gelijk in dan. Het meggeren van een installatie is niet ongewoon natuurlijk. Aansprakelijk stellen kan altijd natuurlijk, gelijk krijgen is een tweede.

&***^*%^$#, nou moet ik je gelijkgeven ;-)
Gebruikersavatar
Gompy
Berichten: 559
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 15:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Gompy »

En om het leuk te maken meggeren als aan een hoogspanningsinstallatie :twisted: de knop een paar streepjes hoger 8)
BYM
Berichten: 6
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 1:15

Bericht door BYM »

Hoe is dit verhaal afgelopen ?
Bazínga!
Jana
Berichten: 10
Lid geworden op: di 4 jan 2011, 17:37

Bericht door Jana »

Ben ik nu de enige die dit een onwaarschijnlijk verhaal vindt? Volgens mij zit er iemand te geinen (of zat eigenlijk).

Waarom willen de politie en de woningbouwvereniging niks doen? Of wilden. Of willen ze dat inmiddels wel?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Dit is een erg oude topic. Ik sluit hem.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gesloten