water & elektronica... hoe erg?

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Daedeloth
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 22:29

water & elektronica... hoe erg?

Bericht door Daedeloth »

Hello.

M'n zus is er net in geslaagd samen met mijn gameboy advanced (voor de mensen die geen idee hebben wat het is: color-display, micro processor, flash geheugen, controls, etc. om spelletjes op te spelen) in bad te gaan waarbij de gameboy volledig onderwater ging.
Uiteraard is dat ding meteen dingen beginnen doen die het niet moest doen.

Ik heb hem laten drogen en gehoopt dat alles goed zou komen, maar duidelijk niet...
Kan ik die gameboy vergeten of valt er nog iets aan te doen? En hoe komt het eigenlijk dat elektronika niet tegen water kan? Er gaat toch niets van kapot ofzo?

Bedankt.
Daedeloth.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer er nog water op de print ergens tussen de onderdelen zit of nog wat zeep resten dan zorgen die voor een kleine kortsluiting.
Wanneer je denkt dat er nog wat zeepresten in zouden kunne zitten. Dan stel ik het volgende voor.
Maak hem open, spoel met water de zaak goed schoon, laat hem dan goed drogen, b.v op radiator van verwarming leggen. Wanneer het droog is met alcohol de opgedroogde water vlekken nog even verweideren. Dit ook nog laten drogen en dan kijken of hij het weer doet.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Daedeloth
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 22:29

Bericht door Daedeloth »

Dacht ik ook meteen aan, maar ik kreeg het bakje niet open omdat het met 3-hoekige vijsjes vastgevezen is.

Er zal niet veel zeep ingezeten hebben, want nu, (24u later) lijkt het terug perfect te werken (laten uitdrogen boven verwarming).

Thanks anyway.
Daedeloth.
Plaats reactie