mt5 licht

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

mt5 licht

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

Heren, Momenteel ben ik een mt5 aan het verbouwen en kom ik het volgende probleem tegen: Ik heb de accu, knipperlichten ed. verwijderd en heb de verlichting rechtstreeks op de wisselstroom generator(gele draad volgens bedradingsschema) aangesloten. Nu branden mijn lampen door, ik heb de spanning gemeten en er blijkt tussen de 12V en 18V uit de wisselstroomgenerator te komen ondertussen dat ik 6V (12V geprobeerd brand ook door) volgens voorschriften gebruikt heb. Wat is hiervan de oorzaak en hoe kan ik dit oplossen? Met vriendelijke groet, Rudy Wind
werken is mien hobby
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Je zult toch de accu weer terug moeten zetten.
Een generator in een auto werkt als volgt:
Je hebt een generator , een regelaar en een accu.
De regelaar kijkt naar 2 dingen en uit het verschil van die 2 trekt hij een conclusie.
De opdracht die die regelaar heeft is het op pijl houden van de accu onder alle omstandigheden.
Dus als de accu vol is dan geeft de regelaar niks meer door en als de accu leeg is dan gaat hij kost wat kost die accu proberen te vullen. Daar voor heeft hij wel nog wat beperkingen en dat is de max. laadstroom.
Dus geen accu , dan denkt de regelaar we zullen hem wel eens hebben. due spanning gaat omhoog en de stroom zou hem dan moeten beperken. Naar daar er geen of niet genoeg stroom loopt zal de uitgangsspanning van de generator op maximaal gaan staan om toch die accu te willen laden.
Begrijp je mijn verhaal?
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

bedankt :D :D :D :D :D
werken is mien hobby
Plaats reactie