Daar zijn we weer :)

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Arjan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:24
Locatie: Eindhoven. .. .. .
Contacteer:

Daar zijn we weer :)

Bericht door Arjan »

Na 3 dagen offline. Ik kreeg vrijdag een mailtje van de hoster dat er problemen waren:
De RAID array waar je op 23-12-2010 ben opgezet in verband met problemen is door onbekende oorzaak corrupt geraakt. het is voor ons niet mogelijk de disk van je vps te herstellen en je VPS staat vermoedelijk vast in een poging data naar de disk te schrijven.
je vps is op dit moment nog in de lucht al kan ik niet inschatten wat er wel en niet werkt en welke files je wel en niet kan herstellen. kun je voor mij kijken wat er nog te redden valt aan belangrijke gegevens / configuratie's gewijzigd sinds jou laatste backup? ik wil je in ieder geval adviseren de vps te laten draaien tot je zeker bent dat je alle data hebt / er niets meer te redden valt, als de vps eenmaal is afgesloten verwacht ik dat we deze niet meer opgestart krijgen.
Mysql draaide niet meer, maar wel een backup van de datadir kunnen maken en van de bestanden van het forum. De laatste backup was 2 jaar geleden dus werdt wel tijd.

Vanmorgen de datadir in kunnen lezen en een mysql dump kunnen maken. Kon van het weekend wat lastiger, omdat de backup op de pc van de zaak stond. En 's avonds was de server niet meer te bereiken.

Naja nu op een andere VPS.. Van de hoster nog niks gehoord.. Bijna 2 jaar aan data kwijt, gelukkig net niet ;)
Condensators? Kan je dat eten?
Bert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:40
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door Bert »

Het klinkt allemaal heel knap! Ben blij dat alles weer draait! :D :D
Retiredat55
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 20:56
Locatie: Leiderdorp. .. .

Bericht door Retiredat55 »

Hallo Arjan,

Ik ben ook blij dat alles weer werkt!
Het zag er even wel slecht uit.........
Iets vaker backups maken lijkt me een goed idee.
Maar wel knap dat het gelukt is hoor!
Arjan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:24
Locatie: Eindhoven. .. .. .
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Van deze VPS wordt elke dag automatisch een backup gemaakt , en ik backup hem zelf ook af en toe :)
Condensators? Kan je dat eten?
Retiredat55
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 20:56
Locatie: Leiderdorp. .. .

Bericht door Retiredat55 »

O gelukkig maar..........

Arjan, weet jij hoe het zit met de statistieken onderaan de pagina?

Er staat bijvoorbeeld : Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreed, 1 Verborgen en 9 Gasten [ Beheerder ] [ Moderator ], maar ik ben on line en ben ook geregistreerd gebruiker.
Waarom staat er dan 0 geregistreerd?
En wat is een verborgen gebruiker?
Arjan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:24
Locatie: Eindhoven. .. .. .
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik denk dat je dan telt als verborgen, in je profiel heb je bij "Onzichtbaar in 'Online gebruikers' lijst:" ja staan denk ik?
Condensators? Kan je dat eten?
Retiredat55
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 20:56
Locatie: Leiderdorp. .. .

Bericht door Retiredat55 »

Ha, hoe kan het dat ik daar niet aan gedacht heb...........
Je hebt gelijk !
Bedankt, heb het meteen aangepast.
Plaats reactie