Looplicht met r/g leds 14kanaals per 5 leds branden, hoe?

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Syfer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 23:56

Looplicht met r/g leds 14kanaals per 5 leds branden, hoe?

Bericht door Syfer »

He mensen, Wie kan me helpen met het volgende,

Ik ben me trap aan het opknappen, en dacht ik wil iets met licht in me trap maken, dus verzin je wel es wat. Ik heb het volgende verzonnen,

De trap naar boven heeft 15 traptredes, en dus 14 stootborden, Ik wil in die 14 stootborden per stootbord 5 rood/groen leds op een rij inboren/bouwen die dus oplopen naar boven in het groen en naar beneden lopen in het rood.

Nu is het zo dat ik wel schema's kan lezen, maar niet verzinnen. Ik zie genoeg schema's van ledlooplichten met 1 led tegelijk die aanspringt, maar ik wil er dus 5 tegelijk per keer laten aanspringen met een redelijk velle lichtopbrengst.

Ik zag dat er mensen hier zo een schema uit tekenen dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

greetz Syfer
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer ik dit lees bedoel je dan dat er 14 groepen van 5 leds om de beurt aan gaan. oplopend en aflopend?
Moeten die aan blijven of eerst trede 1 groen aan dan trede 2 groen aan en trede 1 groen uit dan trede 3 groen aan en trede 2 groen uit. Dit tot trede 15.
dan trede 15 groen uit en rood aan dan trede 14 rood aan en trede 15 rood uit enz. tot trede 1 en dan weer opnieuw met groen.
En dan wil ik ook weten of het een twee of drie draads R-G Led is.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie