!! Ontwerp Stroomschema en eenvoudige installatie !!

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
MrBanks
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 15:36

!! Ontwerp Stroomschema en eenvoudige installatie !!

Bericht door MrBanks »

Hallo handige Gerry!

Ik heb jou nodig !!!

Voor een gebouw wat ik beheer heb ik een handig deurbelsysteem nodig.
Met knipperlicht functionaliteit. Het huidige systeem is na 15 jaar stuk en dat moet worden vervangen.

Zelf gaat het mij veeeel te veel tijd kosten om hieraan te werken. Dus doe ik een beroep op jou!.

Het gaat om een kleine schakeling van 12 volt DC.
Meer hierover kan ik telefonisch uitleggen.

Stuur me a.u.b. een bericht als je mij graag zou willen helpen.

Gezien het voor een non-profit organisatie is zou ik maar een bescheiden vergoeding kunnen betalen. (of een krat bier!!)

alvast wat info van de schakeling.

1) Deurbel met ingebouwd lampje wordt ingedrukt.
2) Het ingebouwd lampje gaat knipperend branden in de deurbel buiten en een 12 volt lampje die strategisch op het kantoortje is geplaatst gaat ook knipperen!
3) Er loopt iemand naar de voordeur en laat de gasten binnen.
4) De knipperende lampjes stoppen met branden wanneer de voordeur wordt geopend (in de deur zit een onderbreker van de schakeling, *hoe je het ook noemt)
5) Er wordt met een globale schakelaar geschakeld tussen de knipperlicht schakeling en Bel. (de knipplichtschakeling wordt alleen gebruikt als stil systeem, waarbij normaal de Bel (ding-dong) afgaat)

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is.

De elektronica moet worden gemaakt in een klein doosje die in de meterkast wordt geplaats en waar alle bekabeling op wordt aangesloten. Dit zijn de kabels naar:

- Deurbel
- Bel
- Verbreekcontact (geïntegreerd in het deurframe)
- Globale schakelaar (schakelt tussen luid en stil systeem, licht of ding-dong)

Laat a.u.b. wat van je horen.
Bijlagen
deurbelschakeling.png
deurbelschakeling.png (333.1 KiB) 4450 keer bekeken
Plaats reactie