4.5 V schakelen met 2.5 V

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
klaas4
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 dec 2013, 12:06
Locatie: Nederland

4.5 V schakelen met 2.5 V

Bericht door klaas4 »

Beste forumleden,

Ik ben op dit forum terechtgekomen via Google, nadat ik mijn bronnen heb uitgeput om dit vraagstuk te beantwoorden. Zelf kom ik er niet aan uit en heb kennissen en bedrijfjes om een oplossing gevraagd, maar dat liep allemaal op niets uit, of gewoon té hoge kosten. Ik hoop hier een oplossing te vinden voor een relatief simpel vraagstuk voor de kenners. (denk ik)

Ik wil een stroomkring van 4,5 VDC sluiten met een een ingangssignaal van 2,5 VDC (max. 20 mA). Dat is werkelijk alles, maar ik heb geen idee welk component ik daarvoor het beste kan gebruiken. Ik heb gekeken naar MOSFETS, relais (na korte tijd kwam ik erachter dat die minstens 5 V nodig hebben, dus die vielen al af) en optocouplers, maar ik weet niet welke het juiste component is.

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

--klaas4
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hoeft met een transistor geen probleem te zijn, maar ik het te weinig informatie uit bovenstaande.
Je zult toch iets meer moeten vertellen over het 4,5 volt circuit. graag een schema ervan.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
klaas4
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 dec 2013, 12:06
Locatie: Nederland

Bericht door klaas4 »

Mat Janssen schreef:Hoeft met een transistor geen probleem te zijn, maar ik het te weinig informatie uit bovenstaande.
Je zult toch iets meer moeten vertellen over het 4,5 volt circuit. graag een schema ervan.
Hallo Mat,

Het probleem is, ik weet zelf ook vrij weining van het 4,5 V circuit, omdat het een circuit in een product betreft.

Zie http://www.swit.cc/EN/product.aspx?id=349. Het betreft het maken van een connectie tussen twee pins van de DB9 connector. Voor zover ik heb kunnen meten betreft dat 4.5 V als er stroom doorheen loopt.

Als ik meethandelingen moet uitvoeren op het apparaat die zouden kunnen helpen, doe ik dat graag! Ik ben al heel blij met je reactie!

Met vriendelijke groet,

--klaas4
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Graag wil ik dan die 2 punten die je moet verbinden, wat daar gebeurd.
een open meting, een gesloten meting.
Gesloten kun je dan meten met een universeelmeter in het stroom bereik.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie