Active Subwoofer

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Roy
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 14:33

Active Subwoofer

Bericht door Roy »

Ik ben van plan om een active subwoofer te bouwen met waarschijnlijk 2 speakers. Het is de bedoeling dat deze subwoofer op een subwooferout van een dolby versterker kan worden aangesloten. Alleen wil dit niet echt lukken want er is nergens een schakeling te vinden om het signaal van zo'n uitgang een beetje fatsoendelijk te versterken. Ik zat zelf te denken om een subwoofer te bouwen van rond de 200 a 300 watt. Weet iemand misschien waar ik zo'n schakeling kan vinden???



Groetjes Roy
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Bericht door MADdie86 »

Zoals ik nu de stelling van je vraag bekijk zie ik een probleem.
Je wilt een versterkte subwoofer aan te sluiten op de woofer uit van een dobly surround systeem.
Kan het zijn dat dit signaal al versterkt is? Want dan heb je het probleem dat je het geluid overstuurt van versterkt signaal (laagohmig) naar een volgende versterker die op een hoog ohmig apparaat wacht.

JE zou in dit geval kunnen kijken of je met een klein R/C schema'stje het versterkte signaal uit de dobly kan afzwakken zodat het sgnaal niet overstuurd wordt in de versterker van je eigen woofer.

JE zou eventueel ook met een transformator kunnen werken, maar dan moet je even kijken naar hoe de verhouding is.

Als dit niet het geval is dat het signaal al versterkt is dan zou ik nog even goed kijken naar wat het berijk is van de uitgang. Meestal is dit dan line out norm.

Ik zou dan aanraden om een "normale" versterker te bouwen welke een regioon ondersteund van 22Hz t/m ongeveer 100Hz a 200Hz. Je kan ook werken met kant en klare versterker chips.

Laat het een en ander nog horne op dit forum, met problemen of met hoe je eruit bent gekomen wat zeer informatief kan zijn voor anderen.

Groet
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Een woofer uitgang van een versterker is een gewone line out alleen met een subwoofer filter ervoor dus kan in een gewone versterker door geprikt worden...
Plaats reactie