Afstandsbediening via GSM

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
visitor
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 12:42

Afstandsbediening via GSM

Bericht door visitor »

Kan er iemand mij helpen bij de werking van de componenten in onderstaand schema (zie schematic diagram)?
Ikzelf ken al de werking van D2 en het relais dus hierover heb ik geen info meer nodig.

Voorbeeld: C1 dient voor..., R1 dient voor..., enz.

Link schema: http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _nl_it.pdf

Jullie zouden mij hier heel erg mee kunnen verder helpen!![/u]
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Hoezo ben je hiermee heel erg geholpen?
Is dit een schoolvraag?
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
visitor
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 12:42

Bericht door visitor »

Nee, dit is geen schooltaak.
Als ik van iedere component gewoon wat basisinfo krijg van zijn werking in dit schema, kan ik zelf mijn zoektocht naar info verder zetten, en gaat dat beter lukkenna het krijgen van wat info.
Gebruikersavatar
pietemann
Berichten: 6
Lid geworden op: do 5 jun 2014, 21:13
Locatie: Sebaldeburen. .. .. .. .. .. .. .. ..

Bericht door pietemann »

het meeste kan je toch vrij makkelijk vinden op internet. gewoon op LED zoeken of op transistor
b.v. R =- Weerstand hier mee kan je bijvoorbeeld stroom mee knijpen. I=U/R
of b.v.
LDR = Light-dependent resistor hoe meer licht er op valt hoe kleiner de weerstand wordt.

wat iets lastiger is te begrijpen is de OpAmp, het driehoekje met + en - pootje er aan. als de spanning op de + groter wordt als op de - komt er aan de punt zijde de voedings spanning uit, is de + kleiner als - dan 'schakeld' hij naar de 0volt toe. deze 4 potjes ben je alleen maar nodig, op internet is ook weer veel te vinden over een OpAmp.

de pic 12C508A is een klein computertje waar je een programmatje in moet maken, afhankelijk welke ingangen je hoog maakt 'GP0' tot 'GP4' kun je de uitgang 'GP5' aansturen. hier ben je wel software om een programma te maken nodig en een programmer kasje om het programma in de pic te laden.
Plaats reactie