ICSP programmeren

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
bask185
Berichten: 9
Lid geworden op: do 4 sep 2014, 9:45
Locatie: alkmaar

ICSP programmeren

Bericht door bask185 »

Voor een project moeten we met een PIC het ID uitlezen van een andere PIC via ICSP. Nu hebben we dit gedaan en alles werkt, maar ik vind de methode tamelijk simpel. We hebben twee willekeurige I/O gebruikt voor de klok en data lijnen en die schrijven zelf hoog en laag met mini delays er tussen. Daardoor hebben we niet echt een vaste mooie frequentie.

Mijn vraag is, kunnen we voor de ICSP communicatie ook de MSSP module gebruiken? We gebruiken de module ook voor I2C communicate met een IC'tje.

De PIC die we gebruiken is een PIC18f23k22. Die heeft twee MSSP modules één voor I2C en één voor SPI die nog over is.
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Je kunt die info bij Microchip.com weghalen.
Hoe het programmmeer-signaal er uit hoort te zien, en wat de instelmogelijkheden zijn van MSSP-module. Dan die 2 met elkaar vergelijken..
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
bask185
Berichten: 9
Lid geworden op: do 4 sep 2014, 9:45
Locatie: alkmaar

Bericht door bask185 »

Ik zit nu de data sheet verder uit te pluizen, het kan volgens mij niet met de MSSP modules omdat deze op mijn PIC geen 3-wire SPI kan; alleen 4-wire met dubbele uni-directionele lijnen (MOSI / MISO)

Ik zit nu te kijken naar de EUSART module. Met deze kan het volgens mij wel.
Plaats reactie