LED verlichting in nestkastje

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
LouisV
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 5 okt 2015, 12:56

LED verlichting in nestkastje

Bericht door LouisV »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een nestkastje te bouwen met daarin een usb webcam (http://www.dx.com/p/300kp-cmos-pc-usb-w ... hJYTF0eHRI). De webcam is voorzien van 6 LED's waarvan de intensiteit nu is te regelen met een potmeter die in de usb kabel zit verwerkt. Ik kan de potmeter open schroeven en zag dat hij gewoon tussen 1 van de draden van de usb kabel zit.

Om een zo natuurlijk mogelijke situatie te maken wil ik eigenlijk dat de intensiteit van de verlichting gelijk loopt met het zonlicht. Bij zonsopkomst moet hij dus geleidelijk aan gaan en bij zonsondergang geleidelijk uit zodat ik overdag mooi beeld heb. Voor de kenners is dit vast eenvoudig te regelen door een schakeling op de plek van de potmeter te plaatsen, maar mijn kennis van schakelingen is zéér beperkt. Ik heb al zitten denken om de onderdelen van een solar tuinfakkel van de Action te gebruiken, maar die schakeling werkt precies verkeerd om en gaat waarschijnlijk meteen vol vermogen aan en uit.

Ik had al deze post gevonden http://www-d-o-t-elektronicaforum-d-o-t ... t5879.html maar vraag me af of die in mijn situatie toepasbaar is (schakelt die geleidelijk?) en zo ja, hoe ik die dan moet aansluiten en welke waardes de onderdelen moeten hebben.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me verder kan/wil helpen. Bij voorbaad dank!
Groeten, Louis
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Die schakeling komt aardig in de buurt, maar de LDR-binnen moet vervangen door een instelpotje van 1M.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
LouisV
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 5 okt 2015, 12:56

Bericht door LouisV »

Bedankt voor je reactie.
Misschien denk ik wel te simpel, maar zou het niet werken wanneer ik de potmeter gewoon vervang door een LDR?
Plaats reactie