Kapot lichtorgel

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
ZJP
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 dec 2015, 12:10

Kapot lichtorgel

Bericht door ZJP »

Ik heb een oud lichtorgel met drie lampen die knipperen op muziek. Nu is er een component gesprongen. Resultaat was dat enkel twee van de drie lampen nog knipperen. Een derde kanaal doet niks meer. Ik had geen idee wat voor type component het was dat kapot is gegaan. Er staat op het kapotte schild en de twee die nog in tact zijn TAG K2 136-D Op de foto zijn het de drie zwarte componenten met een gebogen koelvin. Het deel met het type aanduiding is er vanaf gesprongen. Het is het component aan de buitenkant van het bord dat kapot is. Op het nieuwe component dat ik mee kreeg staat als type aanduiding JILAI TIC116M 1212. Ik heb deze er in twee richtingen op gesoldeerd maar het resultaat was dat twee lampen wel brandde maar niet reageerde op muziek. Een derde deed het nog steeds niet. Ook toen ik achteraf het oude kapotte component weer plaatstte bleven enkel twee lampen continu branden (als ik de schakelaar open draaide). Nu knipperen ze dus helemaal niet meer. Wie kan me helpen te zorgen dat het weer als vanouds werkt voor de discofeestjes van de kids.
Bijlagen
Printplaat
Printplaat
IMG_2136-1.JPG (36.21 KiB) 7040 keer bekeken
Schild kapotte component
Schild kapotte component
IMG_2135-1.JPG (22.5 KiB) 7040 keer bekeken
Het nieuwe component
Het nieuwe component
IMG_2138-1.JPG (19.56 KiB) 7040 keer bekeken
Printplaat
Printplaat
IMG_2137-1.JPG (35.88 KiB) 7040 keer bekeken
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Op het nummer afgaande, zou het een BTA136 kunnen zijn.

Bertus
Bijlagen
bt136_series_2.pdf
(38.9 KiB) 737 keer gedownload
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Plaats reactie