knipperlicht aanassen voor 2 A

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
seccondbest
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 mar 2016, 13:05

knipperlicht aanassen voor 2 A

Bericht door seccondbest »

op het forum heb ik een schakeling gevonden die redelijk simpel is voor mij, ik kan niet met IC's werken mijn ogen zijn te slecht.

Echter ik ben bang dat deze schakeling slechts 1X knippert en dan begint te roken.

R1 = 15 K W
R2 = 100 KW
R3, R4 = 470 W
C1 = 100 �F
C2 = 10 �F
D1 = LED (bijvoorbeeld rood)
T1, T2 = BC 548C

ik krijg het schema niet gekopieerd maar de meesten herkennen de onderdelen wel hoop ik.

deze schakeling wil ik gaan gebruiken voor een 10 watt 12 volt LED, de 12 volt komt rechtstreeks van een 12V accu dus ik heb geen last van verlies (met uitzondering van de draad lengte +- 1 meter)

echter de gebruikte led is een standaard 20 Ma led, mijn led gebruikt bijna 1,2 amp (denk ik)..

mijn kennis is laag het meeste zoek ik op per project en probeer dan te onthouden wat ik lees dus als u besluit mij te helpen dan zegt een tekening meer dan woorden.

terug naar de schakeling....

als ik de BC tor zou veranderen in een zwaarder type (een 2A type) werkt dan de schakeling nog of moet er meer worden veranderd?

wie O wie heeft de tijd en de wil om voor mij een schema te tekenen met de juiste componenten.
Het etsen van een printje en het uiteindelijk solderen lukt nog wel als er maar geen IC in de schakeling zit, ik heb nogal de nieging om alle pootjes aan elkaar te solderen omdat ik het niet meer goed zie.

Help deze oude eigenwijs nog 1 X een poging te wagen om een knipperlicht te maken met een 10 watt 12 volt LED
Plaats reactie