elektrisch schema / hydro ventielen

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.
Plaats reactie
bobvda
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 18:08
Locatie: Loenhout

elektrisch schema / hydro ventielen

Bericht door bobvda »

Beste mensen

dit is het laatste dat ik op deze forum zal posten ik moet gewoon even goed doorwerken voor school en ik heb al heel veel gehad aan de snelle en goede antwoorden op deze forum.
nu heb ik een vraag over mijn elektrisch schema ik moet nog een voedingsschema en stuurschema tekenen van het hydraulische gedeelte van mijn project ( enkele cilinders die ik moet aansturen). het zijn dus ventielen die ik elektrisch moet aansturen maar ik snap niet zo goed wat ik moet doen ik heb namenlijk 1 motor die dan een hydro pomp aanstuurt maar ik snap niet hoe ik in mijn schema's moet tekenen dat al de cilinders eigenlijk door 1 motor dan wordt aangestuurd kan iemand me helpen?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Je tekend gewoon een stuurstroomschema met (eind)schakelaars en magneetschakelaars.
De desbetreffende kontakten van een magneetschakelaar schakeld dan de stuurspoelen van de oliecylinders.
Precies het zelfde wanneer je zoiets zou tekenen als er lucht cylinders gestuurd zouden moeten worden.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bobvda
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 18:08
Locatie: Loenhout

Bericht door bobvda »

Ja ik heb getekend wat je zegt denk ik, dus elektrisch al de spoelen aangstuurt maar bij een normale motor schakeling schakel je de motor aan en uit en links of rechts maar hier is het dus anders want deze stuurt ene pomp aan maar moet ik dan gewoon de motor constant laten draaien ofzo als de machine start zodat de pomp begint te werken? snap je mijn vraag?

en nog eens bedankt voor u snelle antwoord echteen grote hulp!
vibratosurfeit
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 dec 2018, 7:57

Bericht door vibratosurfeit »

Beste mensen ik ben een student in elektromechanica en ik moet elektrische schemas tekenen van een buisrailwagen (lift) ik heb een vraag over hoe ik hydraulische cilinders moet aansturen (tekenen) het is iets met ventielen aansturen maar weet niet echt goed is dit gewoon zoals een motorschakeling met relais is of anders?

Moderators note : commerciele link verwijderd
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Je tekent de kleppen die de hydroliek aansturen gewoon als een spoel (met een diode eroverheen wanneer de zaak met DC wordt aangestuurd). En in de mechanische tekening zien ze dan dat die spoelen de kleppen zijn van de hydrolica, verder is er helemaal geen verschil.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie