antenne connector

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Bob
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 19 dec 2004, 0:06
Locatie: Denderwindeke (Belgie). .

antenne connector

Bericht door Bob »

ik heb me deze "MEDION� LIFE P85044 WiFi DAB+ Internet Radio" aangeschaft en ik zou een buitenantenne willen aansluiten ,
Er staat reeds een spriet antenne op maar ik heb geen bijkomende aansluiting voor een vrije antenne .
Kan ik op de een of andere wijze een connector bij inbouwen en hoe gebeuren de aansluitingen?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Zet er een plugje bij, en gebruik de zelfde draad die ook naar de sprietantenne gaat.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Bob
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 19 dec 2004, 0:06
Locatie: Denderwindeke (Belgie). .

Bericht door Bob »

Ik veronderstel dat ik daar een schakelaartje , al dan niet via een jack , moet tussenzetten anders zet ik twee antennes in parrallel,of heerft dat niet te veel invloed?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Daar het een ontvanger is zal dit niet zoveel kwaad kunnen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Bob
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 19 dec 2004, 0:06
Locatie: Denderwindeke (Belgie). .

Bericht door Bob »

Ik heb uiteindelijk de achterkant van de medion losgemaakt,gaatje geboord en een coax stekker opgeplaatst,de achterkant is alu en dus Massa.
Ik heb de antennedraad die normaal op de bestaande antenne zit verplaatst naar de coax stekker,aan de bestaande antenne heb ik een draadje van 5cm gesoldeerd,door een gaatje naar buiten gebracht en een coax stekker opgezet zodat ik de bestaande antenne nog kan gebruiken via de bijgeplaatste stekker.
Volgend project is een richtantenne met een motortje voor zowel DVB als DAB.
Deze namiddag heb ik met de binnenantenne een scan gedaan en ik had 28 zenders met perfecte ontvangst.
nml:Radio1,Radio2,Maria,FG,Sporza,Radio stad,Studio brussel,Top radio,VBRO Radio,Vivacité,VRT-DAB,BBC-World,BRF1,Classiq21,Test classiq21,Club FM,Klara,Family Radio,MNM,MNM Hits,Musiq3,Test Musiq3,Nieuws,La première,Pure FM,Test pure FM,Maria,enz............
Onvangst van de Engelse en Duitse zenders had ik niet direct verwacht!
Plaats reactie