Voedingsprobleem Dateq LPM 7.4 mengpaneel

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Dens-E
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 10:44

Voedingsprobleem Dateq LPM 7.4 mengpaneel

Bericht door Dens-E »

Bij het aanzetten van mijn Dateq LPM 7.4 gaan de lampjes telkens even aan en doven direct daarna weer. Wanneer de hoofdtelefoon is aangesloten hoor je telkens een klein ruisgeluidje op het moment dat de lampjes aangaan. Een filmpje van de storing is te bekijken op: https://youtu.be/7IjhewkOvXY

Heeft iemand enig idee waar ik de fout moet zoeken?

Alvast dank voor jullie reacties!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik denk dat je een voedingsprobleem hebt. een van de voedingen wordt overbelast en daardoor start de zaak steeds opnieuw op. Wanneer er een geschakelde voeding inzit, dan kan (kunnen) er slechte elco's inzitten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Dens-E
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 10:44

Bericht door Dens-E »

Bedankt voor je reactie. In de mengtafel zit een Mean Well RT-50c voeding. Deze ga ik vervangen. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost :)
Dens-E
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 10:44

Bericht door Dens-E »

ik heb de RT-50c voeding inmiddels vervangen en de mengtafel heeft weer normaal spanning. echter, krijg ik geen geluid meer uit de master uitgangen (zowel cinch als xlr geven geen output). via de monitor en rec uitgang (cinch) krijg ik wel geluid. De VU-meter op de master uitgangen reageert wel normaal en ook via de koptelefoon hoor ik het mastersignaal, en kan het volume hiervan regelen via de master-faders.
Bijlagen
WhatsApp Image 2016-10-06 at 19.45.05.jpeg
WhatsApp Image 2016-10-06 at 19.45.05.jpeg (192.16 KiB) 12856 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik zal kijken of ik het schema kan bemachtigen en daarna zal ik je tips geven om een en andere te meten om er zo achter te komen waar het probleem zit.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Dens-E
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 10:44

Bericht door Dens-E »

Dat zou heel fijn zijn Mat, bedankt alvast daarvoor!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hallo,
Ik heb de schema's bestudeerd en gezien dat de outputs voor master 1 en 2 zowel de xlr als de cinch pluggen via een relais gestuurd worden.
Dit relais komt in wanneer alles ok is en dan krijg je een output signaal op de pluggen anders blijft alles "binnen".
Er zit een detectie circuitje die via P17 uit te schakelen is maar meet eerst even je voedingsspanningen eens of je ze alle,aal hebt.
Een + 6 volt; twee + 15 volt voedingen een - 15 volt voedingen een phantoom voeding. De 7815 voor de positieve spanning wordt gevoedt uit de voeding van ongeveer 18 volt of iets hoger.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie