Ontwerp school

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.
Plaats reactie
Dion44
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 19:21
Locatie: IJSSELSTEIN UT

Ontwerp school

Bericht door Dion44 »

Beste form lezers,

Mijn naam is Dion Overmars en ben student op de HVA collage, hier volg ik de opleiding engineering.

Ik moet zelf een muziek instrument ontwerpen. Mijn idee is om een elektrische trommel te maken. 

na wat informatie te hebben opgehaald zit ik nog met een hoop vragen, en hoop dat jullie deze voor mij kunnen beantwoorden. 

In de trommel wil ik 5 schakelaars of triggers plaatsen, die afzonderlijk van elkaar worden bediend. Deze wil ik allemaal op 1 Mp3 module USB aansluiten. Het idee is om op een USB of SD kaart 5 verschillende tonen te plaatsen. Zo dat elke schakelaar zijn eigen toon heeft. Hierbij wil ik gebruik maken van een kleine versterken en speaker.

Mijn vragen zijn:
- is mijn idee überhaupt mogelijk 
- Is het mogelijk om via met 5 schakelaars, 5 verschillende tonen te krijgen via 1 Mp3 module USB.
- Hoe kan ik de tonen op een SD kaart zo zetten zo dat die weet voor welke schakelaar die is.
- wat zou hiervoor beter zijn een schakelaar of een trigger.


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Dion Overmars
Student HVA collage
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Ja, is mogelijk.
Als sensor in trommels wordt vaak een piezo-element gebruikt.
Voor het afspelen kan je zoeken naar een sound module MP3 Arduino.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Dion44
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 19:21
Locatie: IJSSELSTEIN UT

Bericht door Dion44 »

Bedankt voor uw reactie het heeft mij geholpen. ik heb alleen nog een hoop vragen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat elke piezo element zijn eigen toon krijgt op de Mp3 module. Dit gaat neem ik aan met programmeren alleen hoe is mijn vraag?
Student HVA collage
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Over het programmeren van een Arduino staat voldoende op internet.
Ook cursussen voor beginners.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Plaats reactie