Draadloos aansturen van een Raspberry Pi

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
bask185
Berichten: 9
Lid geworden op: do 4 sep 2014, 9:45
Locatie: alkmaar

Draadloos aansturen van een Raspberry Pi

Bericht door bask185 »

Ik ga binnenkort mijn Tv omtoveren in een smart Tv met een Raspberry Pi model 3 die dan ook diens als mijn NAS gaat doen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ding moet gaan aansturen.

Ik kan telefoon en tablet als remote control gebruiken, maar er leeft nog een digibeet in mijn huis dus dat is niet handig voor ons.

Nu heb ik nog nooit met kodi gewerkt maar als ik zo op youtube kijk, heeft een afstandsbediening niet veel meer nodig dan 4 pijltjes knoppen en een enter/vorige knop. Niks ingewikkelds dus.

Ik heb gezien dat je van 2.4GHz mini USB toetsenborden/mousepads heb, maar dat lijkt me weer zo overkill.

Ik ben eigenlijk meer opzoek een kleine simpele remote, waarmee ik door kodi kan navigeren. Precies, wil ik net zo iets als zo'n medion remote waarmee je windows media center kon aansturen op sommige medion computers.

Zou dit ding werken?
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 51505.html

Ik heb thuis per toeval nog een arduino esplora liggen waarvoor ik een shield heb gemaakt met een bluetooth HC-05 module. Nu weet ik niet of ik met die bluetooth module Kodi kan aansturen op de Pi. Die BT module kan alleen maar met RS232 via het RFComm protocol communiceren. Dus.... iemand??

En ik zie ook dat je een FLIRC kan komen. Dat is een USB dongel met een ingebouwde IR ontvanger waarmee ik mijn huidige afstandsbediening kan gebruiken. Alleen ligger er 3 IR afstandsbedieningen voor mijn TV en die Flirc kost niet minder dan
27,-. Dat vind ik een beetje veel voor wat het is, ik heb zelf de kennis en materialen om een losse IR ontvanger op de raspberry te solderen, maar dan moet ik het ook nog werkend krijgen en dat lijkt me wel een beetje een gedoe, ik ben nog niet zo heel goed met python programmeren :D

Ik weet niet wat ik het beste kan doen, mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een losse 2.4GHz afstandsbediening. Maar suggesties?
Plaats reactie