Tv geluid afspelen via home cinema set

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Revelations
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 jun 2017, 17:37

Tv geluid afspelen via home cinema set

Bericht door Revelations »

Hallo,

Ik heb mijn home cinema set (samsung HT-J5500) aangesloten op mijn tv (Philips 26pfl4007k/12) via een HDMI kabel. nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een 5.1 set, en het geluid komt nu alleen door de linker en rechter speaker en niet door de center en surround speakers.

Ik heb al vanalles geprobeert, andere kabels, etc. Maar elke keer komt het probleem terug. Ik heb hier verder geen verstand van, maar kan het zijn dat ik hiervoor andere kabels nodig heb? Of dat mijn tv hier niet geschikt voor is (is een verouderd model van Philips, word niet meer verkocht).

Ik weet niet of dit belangrijk is, Maar zeg het er toch even bij. Ik gebruik een mediabox van Ziggo, hier zitten een rode en witte ingang in (audiokabels) en een digital ingang.

Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik dat graag.

Mvg.
Pieter99
Berichten: 7
Lid geworden op: za 5 mar 2016, 17:54

Bericht door Pieter99 »

Dolby surround werkt alleen als het dolby surround is,.
Als de TV dat niet ondersteund, instelling in sound-menu, dan gaat dat nooit werken.
Probeer eens met een dvd-speler die echt dolby syrround is ...

Daarnaast, wellicht kan je cinemaset anders ingesteld worden, zodat er wel surround word gespeeld.

Ik denk het eerst aan een instelling in je tv... Dat kastje van ziggo, zegt me niks, helaas.
Plaats reactie