miniatuur luidspreker in oude telefoonhoorn monteren

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
melchett
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 19:25

miniatuur luidspreker in oude telefoonhoorn monteren

Bericht door melchett »

Hallo,

In functie van een escape room wens ik info te kunnen geven aan de deelnemers via de hoorn van een oude telefoon.

Aangezien de originele luidspreker in m'n oude telefoon stuk was dacht ik dat ik dit eenvoudig kon vervangen door een nieuwe miniatuurluidspreker.

ik heb bij conrad volgende luidspreker gekocht om te monteren in de hoorn van de oude telefoon.


http://www.conrad.be/ce/nl/product/7109 ... -20-Inhoud


Als ik het luidsprekertje soldeer op een minijack en in m’n iphone plug krijg ik een deftig maar iets te stil geluidssignaal. Als ik het volledig afmonteer en het luidsprekertje de lange (10 meter) (maar onvermijdelijke) weg van de utp kabel laat afleggen en dan op m’n iphone aansluit zijn de stemfrequenties bijna niet meer te horen, of althans zeer in de verte. Als ik dit dan tracht te versterken door voorzichtig aan te sluiten op m’n gewone versterker helpt dit geen zier en vrees ik dat ik het luidsprekertje om zeep heb geholpen.


Is er een oplossing die iemand kan aanreiken ? andere luidspreker aanschaffen ? iets anders ?

alle hulp is welkom :)




Thomas
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Vermoedelijk is de impedantie te laag.
Probeer eens een 32 Ohm (of hoger )speaker.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
melchett
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 19:25

Bericht door melchett »

ok daar kan ik aan geraken.

op welke manier versterk ik m'n signaal ? kan ik deze luidspreker aansluiten op een klassieke stereo versterker ?
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Ja, dat kan.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
henryschippers
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 15:03
Locatie: hardinxveld giessendam. .

koptelefoon icm telefoon hoorn...

Bericht door henryschippers »

u kunt mischien ook een goedkope koptelfoon kopen, de speakertjes er uit halen, en de in de telfoon hoorn plaatsen, deze heeft men ook in 4polige jack aansluiting of met 1 roze, en 1 groene plug voor aande pc
neem wel een koptelefoon met kleine oor schelpen: anders passen ze niet in de hoorn van de telefoon.

groet henry
Plaats reactie