Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Nieuw project 1/350 enterprise 1701-A refit
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Digitaal
Auteur Bericht
Kitty

BerichtGeplaatst: Wo 5 Jun 2019, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

foutje

Live Long And Prosper

Laatst aangepast door Kitty op Wo 5 Jun 2019, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kitty

BerichtGeplaatst: Wo 5 Jun 2019, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het hele looplicht gebeuren heb ik ook opgelost.
Geen gedoe met 12 of 24 bit shiftregisters die toch nog vanuit de Arduino mkr bestuurd moeten worden.

Nee, beter, een Arduino nano v3 clone uit china kost nog geen 2 euro incl verzendkosten.
Met zo'n ding kun je met 3 outputs en +5V een ws2813 rgb led strip aansturen ( de premium, die heeft 144 LEDs per Meter en kost zo'n 16 euro per meter), waarbij je elke LED afzonderlijk kunt adresseren om de kleur en lichtsterkte te veranderen, en elke led met bijbehorend circuit af kunt knippen met op de scheiding aan allebei de kanten soldeer vlakjes.

zelfstandig opererend dus en geen extra functies in de main loop van de Arduino MKR.

en via zo'n TBD62083APG kan ik gewoon de 5v voor die nano aan en uit schakelen, dus landingslichten aan en uit op 1 output pin van de MKR.

Misschien moet ik hetzelfde doen met de navigatie en running lights , waardoor ik ook de MKR ontlast.

Live Long And Prosper
Naar boven
Kitty

BerichtGeplaatst: Do 12 Sep 2019, 5:14    Onderwerp: Reageer met quote

de kogel is door de kerk, als centrale unit ga ik voor de raspberry pi zero W, met een stuk of 4 Arduino nano's verspreid door het model als satelietjes om verschillende secties aan te sturen.
het geeft me toegang tot de besturing via wifi, met de Zero als zijn eigen access point, zodat ik dingen aan of uit kan zetten met een terminal programma, of zelfs een dedicated appje.

Live Long And Prosper
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Digitaal Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2                     

Ga naar: