Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Elekrisch hydraulische pomp opbrengst verminderen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen
Auteur Bericht
Johann

BerichtGeplaatst: Vr 12 Jul 2019, 21:03    Onderwerp: Elekrisch hydraulische pomp opbrengst verminderen Reageer met quote

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb geen elektronica achtergrond. In mijn boot heb ik een hydraulisch stuursysteem bestaande uit een pomp gekoppeld aan het stuurwiel en een elektrisch hydraulische pomp. De hydraulische druk gaat naar een cilinder die aan het roer gekoppeld is. De elektrisch hydraulische pomp kan op 2 manieren aangestuurd worden:
- Door middel van de stuurcomputer dan stuur ik op de stuurautomaat
- Door middel van een afstandbediening dan stuur ik de boot handmatig.
Dit laatste is nu het probleem. Als ik de boot stuur door middel van aansturing van de pomp met de afstandsbediening dan gaat dit erg abrupt en ruw. Nu wil ik graag de opbrengst van de pomp verkleinen en dit kan volgens mij hydraulisch of elektronisch. Het laatste heeft mijn voorkeur. Zoals gezegd heb ik geen elektronica achtergrond maar wat ik op internet lees kan de opbrengst van de pomp verminderd worden door een PBM voeding. De pomp moet echter wel links om en rechts om kunnen draaien. Wat ik me nu afvraag of ik een PBM controller kan installeren in combinatie met de bestaande Albright SW66-3 ompool relais. Of moet ik een H-brug gebruiken?
Ik zou een beetje hulp op dit gebied wel kunnen gebruiken. Bij voorbaat dank. Ik heb eventueel een schema van de bestaande installatie die ik zelf aangepast heb (en het schema zelf , zo goed en zo kwaad, getekend heb...)[
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: