Beveiligingscamera op aansluitpunt buitenlamp

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Kuip
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 29 mar 2020, 10:57
Locatie: Zoetermeer

Beveiligingscamera op aansluitpunt buitenlamp

Bericht door Kuip »

Ik wil een beveiligingscamera ophangen in mijn carport, maar deze heeft 220-voeding nodig. Ik wil liever niet door een muur heen, dus ik vraag mij af of ik het aansluitpunt van mijn buitenlamp hiervoor kan gebruiken. Probleem is echter dat dat punt nu geschakeld is, zowel door een schakelaar, als een lichtsensor. Op het aansluitpunt zie ik de standaard zwarte, blauwe en geel-groene draden.
Is er een manier om deze situatie (eenvoudig) te veranderen zodat mijn buitenlamp geschakeld blijft, maar mijn camera wel constant stroom krijgt?

Alvast bedankt!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Een draad (bruin) erbij maken, dan heb je daar een constante spanning van. Wel voorzichtig zijn als je daaraan gaat beginnen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Kuip
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 29 mar 2020, 10:57
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Kuip »

OK, dank je! Even kijken of ik het goed begrijp: ik trek een nieuwe bruine draad, bijvoorbeeld vanaf de aansluitdoos van de binnenschakelaar, naar het aansluitpunt van de buitenlamp. Gebruik ik dan de aarde en de blauwe draad van het huidige aansluitpunt om een nieuw stopcontact te maken?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ja, de blauwe en de groen/gele zijn er al en die kun je dan daarvoor gebruiken. Ik lees dat je een stopcontact erbij gaat maken, daar deze dan buiten komt te staan neem je daarvoor dan een waterdichte.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie