Welke HF-meter?

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
bas blazer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 jan 2005, 16:47

Welke HF-meter?

Bericht door bas blazer »

Hallo,

Sinds kort staat er vlak bij ons huis een gsm/umts mast. Ik maak me hier behoorlikjk zorgen over en wil graag eens meten hoeveel hf-straling ik nu krijg te verwerken. Daarom wil ik bij Conrad een HF-meter aanschaffen. Via www.stopumts.nl wordt de Gigahartz Solutions HF 35 C (zie: http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/ aangeraden. Ikzelf voel echter meer voor deze, eveneens bij conrad te verkrijgen: http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/
Het voordeel is dat ik voor weinig geld extra dan ook nog LF-metingen kan doen en deze op de computer aan kan sluiten.

Omdat het toch nog een heel bedrag is, wilde ik graag eens weten of er iemand op het forum is met wat meer ervaring in HF-meters. Ik wil geen kat in de zak kopen, maar een extreem geavanceerd apparaat hoeft van mij ook niet. Is de "dubbele meter" een verstandige keus, of is dit troep?

Ik ben benieuwd op de reacties. En mocht iemand hier toevallig zo'n meter te koop hebben, dan ben ik ook wel geinteresseerd.
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

ik weet wel dat je hf meters hebt om het vermogen van je zender af te lezen en je swr af te lezen maar van zulke meters heb ik nog nooit gehoord... en die links werken niet
werken is mien hobby
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

sorry.. swr moet staandegolf zijn
werken is mien hobby
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb dat ding bekeken. En ik denk dat je best een juiste uilezing zult krijgen. Alleen ik weet niet wat de maximale menselijke belasting mag zijn.
dit is misschien ook nog persoons afhankelijk. Ik weet ook niet of er grenzen zijn die je dan aan mag wenden zodat de masten verwijderd moeten worden.
Juridisch gezien heb ik daar geen verstand van.
De meting zal best goed verlopen en de gemeten waardes zullen best representatief zijn zoals ik lees.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie