intercomschema gezocht

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
sybrand
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29 jun 2003, 18:44

intercomschema gezocht

Bericht door sybrand »

Hallo, ben op zoek naar een schema/schakeling voor een deurbel met deuropener (elektrisch) in combinatie met een intercom welke gebruik maakt van een oud telefoon toestel, kan iemand mij helpen ???

b.v.d. Sybrand

Muizeke
Moderator
Moderator
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 11 nov 2002, 21:58
Locatie: De Roest D'Alkemadelaan 4 bus 18 2600 Berchem ( Antwerpen )

Bericht door Muizeke »

Ik heb geen idee voor wat dit moet dienen. Alleen om een oud telefoontoestel te geruiken?
De uitvoeringen in de handel zijn veel compacter en goedkoper.

Als u het toch zelf wil bouwen kunnen deze hints helpen.

De drie onderdelen intercom, bel en deuropener zijn uitvoerbaar als aparte schakelingen: het enige nadeel zijn een groter aantal noodzakelijke verbindingsdraden.

De bel kan geen probleem zijn.
De electrische deuropener is apart in de handel te verkrijgen.
De gevraagde intercomschakeling kan beschouwd worden als een dubbele microfoonversterker voor koptelefoon. Maar u moet zelf eerst bepalen wat u aan de deurzijde zal plaatsen. Als dit ook een oude telefoonhoorn is zie ik weinig problemen voor de uitvoering. Mogelijk is dan de intercom bruikbaar die motorrijders gebruiken om met elkaar te praten. U kan misschien contact nemen met R. Bergers die op dit forum met volgende schakeling bezig is: schakelen van een intercom door middel van spraak.
Bert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:40
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door Bert »

Muizeke schreef:...... U kan misschien contact nemen met R. Bergers die op dit forum met volgende schakeling bezig is: schakelen van een intercom door middel van spraak.
>> http://www-d-o-t-elektronicaforum-d-o-t ... ofile&u=88
Plaats reactie