conrad radio bouwpakket

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

conrad radio bouwpakket

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

ik heb vandaag een paar bestelde bouwpakketten die ik bij de conrad bestelt heb binnengekregen. Ik had een fm radio bouwpakket bestelt..bij dit bouwpakket zat ook een rood papiertje met duitse text erop..ik weet niet of jullie duits kunnen maar volgens mij is het wel belangrijk

DIt staat erop

Hinweis!
Sehr geehter Kunde,
Die Dioden BB105 bis 405 (D1) wurden abgekundigt ( nicht mehr lieferbar ).
Als Ersatz gibt es nur noch die SMD- Bauform mit kurzeren Anschlussbeinchen. Bitte loten sie zur verlangerung der anschlussbeinchen in die beiden platinenbohrungen der D1 abgeschnittene drahtenden eines widerstandes ein. Danach loten sie die diode an den beiden drahten fest. Bitte achten sie darauf dass die diode polungsrichting ( weiser strich auf der diode muss mit der platine ubereinstimmen ) und plan auf der platine aufliegt. DIe uberstehenden drahte schneiden sie dan mit einem seitenschneider ab.

ik kan er niks uit wijs worden omdat ik nooit geen duits heb gehad..maar volgens mij gaat het over een smd diode ipv een andere diode..die smd diode zit er wel bij..maar als ik het goed begrijp gaat het ook over een weerstandje

veel suc6 en alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt
werken is mien hobby
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hier mijn versie van de vertaling.
Opmerking:
Beste klant,
De diodes BB105 t/m 405 (D1) zijn er niet meer.(niet meer leverbaar)
Als vervanging is er alleen nog maar de SMD uitvoering met korte aansluitpunten.
Soldeer aub om de aansluitdraden te verlengen, in de beide gaatjes in de printplaat voor D1, afgeknipte draadjes van een weerstand.
Daarna soldeert U de diode aan de beide eindjes vast.
Let er aub wel op dat de diode er goed gepoold in zit. ( de witte streep op de diode moet overeenstemmen met het kenmerk op de printplaat) en vlak op de printplaat ligt.
De overstekende draden afknippen met een zijkniptang.
Dit is wat er ongeveer staat.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
zenderbouwerkloosterhaar
Berichten: 105
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 8:56
Locatie: kloosterhaar
Contacteer:

Bericht door zenderbouwerkloosterhaar »

ok bedankt..hij doet het perfect
werken is mien hobby
Plaats reactie