Ik was eigenlijk op zoek naar schemas of zo iets via google en zo kwam ik op deze site. Ik wil voor mijn motor een LED-achterlicht gaan maken, misschien dat iemand hier iets weet over dit onderwerp.
Het achterlicht wat ik wil gaan maken ziet er zo uit:

De witte ledjes is eigenlijk niks, dat was ruimte voor misschien meer rode maar dat is niet nodig, het wordt dus loze ruimte.
De rode rondjes zijn rode ledjes voor het gewone achterlicht en remlicht.
Dit worden zeer heldere ledjes van 12000mcd met een viewing angle van 20graden. De oranje rondjes moeten mijn knipperlichten worden links en rechts. Nu komt het probleem.
Als ik mijn knipperlicht aanzet naar rechts, dan moeten een aantal rode LEDs in dat gebied uit gaan en de oranje in dat gebied aan, knipperend. Misschien is het ook wel leuk om ze niet te laten knipperen, maar te laten lopen van links naar rechts, en aan de linkerkant andersom.
Nu ben ik zelf absoluut niet in-to elektrotechniek, dus is mijn vraag, weet iemand hoe zoiets gemakkelijk te realiseren is? Misschien heeft iemand een schema.
Voor het gewone achterlicht en remachterlicht weet ik al hoe ik dat doe. Tussen de "source" van het gewone achterlicht zet ik een extra weerstand zodat hij niet volluit brand. Op het moment van remmen gaat hij via de kant zonder extra weerstand zodat ze helderder oplichten.
Ik wil groepen met ledjes maken, bv 5 rode leds in serie geschakeld met 1 weerstand ervoor. En deze groepen daarna parallel schakelen. Dit moet een beetje de opbouw zijn. Het enigste probleem is dus het knipperen en het uitgaan van 3 vertikale rijen rode leds in het gebied van het knipperlicht. Ik zal waarschijnlijk ook iets moeten aanpassen omdat ik mijn normale knipperlichten aanpas naar LEDs. zodat ze weer normaal knipperen.
Dus ik hoop dat iemand een oplossing weet. Alvast bedank