Magneet schakelaar

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
bajo

Magneet schakelaar

Bericht door bajo »

ik heb een extra parkeerhulp aan de voorzijde van mijn auto gemonteerd.
deze werkt nu met een microswitch bij de versnellingspook en ik wil deze vervangen voor een magneetschakelaar. op het huis waar de versnellingspook in zit, is nu een printplaatje met de microswitch gemonteerd. deze printplaat wil ik vervangen door een printplaat met daarop een kleine magneetschakelaar. het magneetje kan op de versnelllingspook gelijmd worden.
is er een kleine elektronische schakeling te maken die dit kan laten werken?
yannick

Bericht door yannick »

het simpelste is gewoon met een reed-contactje een relais of transistor laten schakelen.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Er zijn ok halfgeleiders die op magnetisme schakelen. Hall elementen noemen ze die.
kijk maar eens in de nieuwste katalogus (2006) van Conrad op blz 679. Daar zie je er verschillende die ja kunt gebruiken voor jouw toepassing.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bajo

Bericht door bajo »

ik heb de conrad katalogus niet, maar ik heb wel even op de conrad site gekeken. bedoel je op het hall element hall-sensor tle4905g?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Dan zit je in de juiste hoek. Als je de TLE4905L uitvoering neemt dan kun je hem beter verwerken. Die is nl wat groter en heeft langere poten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bajo

Bericht door bajo »

Mat, dank je voor je advies.
Plaats reactie