Hallo weer,
Geen idee of iemand ervaring heeft met PICkit 2 van microchip, ik heb hem vandaag binnen gekregen, volgens de aanwijzingen software geinstalleerd. Alleen denk ik dat er nieuwere software is meegeleverd dan in de tutorial staat. Bij les 1 gaat het al fout, wanneer ik in MPLAB 7.20 de asm in een project toevoeg, en dan op BUILD ALL klik geeft hij direct een aantal errors.
Clean: Deleting intermediary and output files.
Clean: Done.
Executing: "C:\Program Files\Microchip\MPASM Suite\MPAsmWin.exe" /q /p16F690 "Hello World.asm" /l"Hello World.lst" /e"Hello World.err"
Error[113] C:\PROGRAM FILES\MICROCHIP\PICKIT 2\LESSONS\01 HELLO WORLD\HELLO WORLD.ASM 26 : Symbol not previously defined (_BOD_OFF)
Message[302] C:\PROGRAM FILES\MICROCHIP\PICKIT 2\LESSONS\01 HELLO WORLD\HELLO WORLD.ASM 30 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Error[173] C:\PROGRAM FILES\MICROCHIP\PICKIT 2\LESSONS\01 HELLO WORLD\HELLO WORLD.ASM 35 : Source file path exceeds 62 characters (C:\PROGRAM FILES\MICROCHIP\PICKIT 2\LESSONS\01 HELLO WORLD\HELLO WORLD.ASM)
Halting build on first failure as requested.
BUILD FAILED: Mon Apr 24 20:44:15 2006
Nu kom ik nog niet vooruit, maar als ik de hex files van alle tutorials
naar de PIC programmeer voert deze hen feiloos uit.
En ja ik heb alles volgens het boekje gedaan.
Iemand hulp?
PICkit 2
Oke! avondje verder, blijkbaar is message[302] een warning die gewoon
genegeerd kan worden. Het is een reminder dat de PIC een 8 bit apparaat is dat een geheugen paged groter dan 256 bytes. Sommige
registers zitten in verschillende pages en je moet de page bits setten
om toegang te krijgen.
Error[173] haha vond het nogal grappig na afloop, MPLAB heeft moeite
met een file path name langer dan 62 karakters, waarom? geen idee
maar de bestanden wat hoger in de directory hirachie te zetten deed wonderen!
Nog even in de memmory structuur van de PIC 16F690 duiken en de
instructie set uit mijn bolletje leren!
Groeten
genegeerd kan worden. Het is een reminder dat de PIC een 8 bit apparaat is dat een geheugen paged groter dan 256 bytes. Sommige
registers zitten in verschillende pages en je moet de page bits setten
om toegang te krijgen.
Error[173] haha vond het nogal grappig na afloop, MPLAB heeft moeite
met een file path name langer dan 62 karakters, waarom? geen idee
maar de bestanden wat hoger in de directory hirachie te zetten deed wonderen!
Nog even in de memmory structuur van de PIC 16F690 duiken en de
instructie set uit mijn bolletje leren!
Groeten
If you ever see me flying, the first thing you might think is "Thank God There Is Insurance!"