Hallo, wij hebben op een module met kabels (automotive toepassing) een instralingstest gedaan met 100V/m (op 1m gemeten van de antenna) in een bereik van 200MHz tot 2GHz in een kooi. met zo'n grote visgraatantenne (merk Schaeffner)
Ik heb hier 2 vraagjes rond;
1) Als je met een versterker, zoals wij die gebruikt hebben, zo'n 150W vermogen in je antenne duwt (bvb. bij 400MHz), komt de antenne dan onder hoogspanning te staan met dit wisselveld? En is die gevaarlijk om aan te raken?
2) In dicht bijeen liggende gebieden heb je de ene keer slechts 10W nodig om op 1m 100V/m te krijgen (436MHz), en 4 MHz verder (440MHz) meer als 150W.
Komt dit doordat er tussen de dipoolantenne's teveel lengteverschil is om ze te doen resoneren, of is er een andere reden?
instralingstest 100V/m
-
JARI NETWORKS
HF
Het kan wel zijn dat dit ongevaarlijk is, maar ik heb ervaren dat bij het trimmen van een mobiele spriet op m'n 2 mtr zend/ontvanger D-licentie (144 t/m 146 MHz) 14 W toch nog een behoorlijke brandblaar op kan lopen.
Ik kneep de spreeksleutel in terwijl ik de bovenkant van de ant nog vast had.
Gr Jan
Ik kneep de spreeksleutel in terwijl ik de bovenkant van de ant nog vast had.
Gr Jan
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
mjah het grootste probleem bij zendmasten van gsm is dat je met een frequentie van rond de 2ghz zit. Als je eens opzoekt op welke frequentie je microgolfoven werkt dan zul je zien dat die ook rond de 2ghz ligt. Als 2 ghz genoeg is om je eten op te warmen bij een vermogen van 750watt dan zal een gsm mast op bijna dezelfde frequentie met ook voldoende vermogen ook in staat zijn om jouw lichaam/hersenen te doen opwarmen indien je er lang genoeg zou blijven... dus wat dat betreft is het zeker wel "gevaarlijk".
Een gsm toestel heeft bij het tot stand brengen van een verbinding ook een vermogen van 2 tot 4 watt bij een frequentie die rond de 2ghz ligt. Ook dat is genoeg om je hersenen op te warmen indien je lang genoeg zou telefoneren. Dit is wetenschappelijk bewezen. Ze zijn er alleen nog niet over uit of dit nu slecht is of niet...
mvg
ronny
Een gsm toestel heeft bij het tot stand brengen van een verbinding ook een vermogen van 2 tot 4 watt bij een frequentie die rond de 2ghz ligt. Ook dat is genoeg om je hersenen op te warmen indien je lang genoeg zou telefoneren. Dit is wetenschappelijk bewezen. Ze zijn er alleen nog niet over uit of dit nu slecht is of niet...
mvg
ronny
tis altijd watt 
-
the waiter
- Contacteer:
veel gsm's hebben veel minder vermogen tegenwoordig dan 2 tot 4 watt. Dit kun je in de handleiding opzoeken, mijn gsm bijvoorbeeld heeft maar 1 watt op 1800 MHzronny schreef:mjah het grootste probleem bij zendmasten van gsm is dat je met een frequentie van rond de 2ghz zit. Als je eens opzoekt op welke frequentie je microgolfoven werkt dan zul je zien dat die ook rond de 2ghz ligt. Als 2 ghz genoeg is om je eten op te warmen bij een vermogen van 750watt dan zal een gsm mast op bijna dezelfde frequentie met ook voldoende vermogen ook in staat zijn om jouw lichaam/hersenen te doen opwarmen indien je er lang genoeg zou blijven... dus wat dat betreft is het zeker wel "gevaarlijk".
mvg
ronny
-
bob de bouwer
Met dit soort vermogens zou ik het niet in m'n kop halen om de antenne aan te raken. Een flinke brandwond is het minste wat je op kunt lopen, het hangt er een beetje vanaf waar je de antenne aanraakt. Afhankelijk van de vorm van de antenne zijn er plaatsen waar de antennestroom maximaal is en - dus - de HF spanning minimaal, maar andersom geldt hetzelfde: stroom 0, spanning maximaal. En dat kan fors oplopen.