KATTENLUIKJE
KATTENLUIKJE
Mijn baasje wil een automatisch kattenluikje maken,
die open gaat als ik in de buurt kom.
Kan iemand mijn baasje helpen met het bedenken van zoiets moois.
gegroet en een kopje van POEMA
die open gaat als ik in de buurt kom.
Kan iemand mijn baasje helpen met het bedenken van zoiets moois.
gegroet en een kopje van POEMA
pfffffffffffffffffffffffffffffffffff zucht moeten wij hier nu serieus op reageren? Dit soort luikjes kan je btw al voor een eurotje of 20 kopen. Op de electronica manier zou je een je kat een heel zendertje inclusief batterij om de nek moeten hangen. Dat is dus niet handig.
Koop gewoon maar zown luikje in de winkel die werken lekker makkelijk met een magneetje
grtz Bas
Koop gewoon maar zown luikje in de winkel die werken lekker makkelijk met een magneetje
grtz Bas
Je zal toch alle vragen moeten beantwoorden en duidelijker moeten zijn voordat we hier nuttige antwoorden kunnen geven.
- Wat wil je hier max. aan besteden?
- Mag het een simpel systeem zijn zodat een deurtje opengaat als er 'iets' recht voor het luikje staat, of mag dat alleen gebeuren als de kat/poes ervoor staat (soort indentificatie, dit maakt het uiteraard een stuk lastiger)?
- Had je al een kattenluik die je aan wilt passen? Zo ja, vertel eens wat over dit luik (is het een flexibele flap, of een harde deur?)
- Wat wil je hier max. aan besteden?
- Mag het een simpel systeem zijn zodat een deurtje opengaat als er 'iets' recht voor het luikje staat, of mag dat alleen gebeuren als de kat/poes ervoor staat (soort indentificatie, dit maakt het uiteraard een stuk lastiger)?
- Had je al een kattenluik die je aan wilt passen? Zo ja, vertel eens wat over dit luik (is het een flexibele flap, of een harde deur?)
Dit gaat niet werken met reed-relais.
Bij de reedrelais die ik ken moet je de magneet (ook al is deze best sterk) bijna tegen het buisje houden voordat ie schakelt.
Je kan ook geen krachtige maneet gebruiken, want stel dat die kat eens een een lepeltje op de vloer ziet liggen, er aan begint te snuffelen... de rest kan je zelf wel verzinnen.
Bij de reedrelais die ik ken moet je de magneet (ook al is deze best sterk) bijna tegen het buisje houden voordat ie schakelt.
Je kan ook geen krachtige maneet gebruiken, want stel dat die kat eens een een lepeltje op de vloer ziet liggen, er aan begint te snuffelen... de rest kan je zelf wel verzinnen.
-
bob de bouwer
RFID, hoef je dat beest ook geen batterij in z'n .. te stoppen. Volgens mij zijn er complete setjes te koop bij bijv. sponsor Conrad, maar je wordt op dit moment dood gegooid met dat spul dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Luikje kan je vergrendelen met een gewone electromechanische deuropener (zoals gebruikt bij gemeenschappelijke voordeur in flats e.d.). Lijkt me allemaal niet zo high-tech.
RFID is wel het mooiste natuurlijk. Dan kan je gewoon een hangertje om de net van de kat hangen.
Op Conrad zie ik een compleet setje vanaf een Euro of 60,-. En dan moet je nog een constructie maken om het deurtje open te maken.
Ik denk dat je toch snel richting de 100,- gaat. Ik weet alleen niet of de TS dit er voor over heeft.
Op Conrad zie ik een compleet setje vanaf een Euro of 60,-. En dan moet je nog een constructie maken om het deurtje open te maken.
Ik denk dat je toch snel richting de 100,- gaat. Ik weet alleen niet of de TS dit er voor over heeft.
-
JARI NETWORKS
tsjonge tsjonge wat een POESpas..
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
-
JARI NETWORKS
uh een bandje waarvoor
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
600 MOH
Ehh.. om de RFID chip in te verwerken?
Ik weet niet of je al op Conrad.nl hebt gezocht, maar daar heb je verschillende 'objecten' waar een RFID chip in zit (hangertje, sleutelhanger, sticker, ...).
Een RFID chip in je kat verwerken doe je niet zomaar. Volgens mij moet dat net onder de huid geplaats worden. Om zoiets te laten doen zal je behoorlijk met geld kwijt zijn.
Maar de TS wil dit dus niet.
Dan blijft het idee dus hangen op infrarood of ultrasoon.
Heeft de TS al gekeken of hij wat Actieve infrarood sensoren heeft gevonden? Zo ja, kan je dan eens wat gegevens geven?
Ik weet niet of je al op Conrad.nl hebt gezocht, maar daar heb je verschillende 'objecten' waar een RFID chip in zit (hangertje, sleutelhanger, sticker, ...).
Een RFID chip in je kat verwerken doe je niet zomaar. Volgens mij moet dat net onder de huid geplaats worden. Om zoiets te laten doen zal je behoorlijk met geld kwijt zijn.
Maar de TS wil dit dus niet.
Dan blijft het idee dus hangen op infrarood of ultrasoon.
Heeft de TS al gekeken of hij wat Actieve infrarood sensoren heeft gevonden? Zo ja, kan je dan eens wat gegevens geven?
Kan je wat meer over die infrarood zender/ontvanger vertellen?
Dat ding schakelt zelf dus al een contact als ie z'n infrarood signaal ontvangt? Staat er misschien een klein schema'tje op de ontvanger?
Wordt er simpelweg een contact gesloten, of krijg je een spanning op een uitgaand contact? Wat is de max. stroom dat dat contact dan aan kan?
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd met die zender/ontvanger? Zo ja, schakelt het contact ook als je de IR-zender naast de ontvanger legt, en dan een object er voor houdt, of moet de zender echt in de ontvanger 'schijnen'?
Dat ding schakelt zelf dus al een contact als ie z'n infrarood signaal ontvangt? Staat er misschien een klein schema'tje op de ontvanger?
Wordt er simpelweg een contact gesloten, of krijg je een spanning op een uitgaand contact? Wat is de max. stroom dat dat contact dan aan kan?
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd met die zender/ontvanger? Zo ja, schakelt het contact ook als je de IR-zender naast de ontvanger legt, en dan een object er voor houdt, of moet de zender echt in de ontvanger 'schijnen'?