uitleg gevraagd
uitleg gevraagd
kan iemand mij in normaal nederlands uitleggen hoe het volgende werkt:
we (ik en vriendin) hebben een eetkamerlamp gezien die aan uit gaat bij het aanraken dus niet drukken of iets dergelijks.
we (ik en vriendin) hebben een eetkamerlamp gezien die aan uit gaat bij het aanraken dus niet drukken of iets dergelijks.
- deejayke
- Contacteer:
waarschijnlijk zit er een capacitieve sensor in de lamp (tegenwoordig zijn er ook al verkeerslichten voor voetgangers met zo een schakelaar/sensor).
de sensor neemt een bepaalde capaciteit (elektrische lading van de mens in dit geval) weer en geeft dan een puls naar de stuurelektronica.
grtzzz
de sensor neemt een bepaalde capaciteit (elektrische lading van de mens in dit geval) weer en geeft dan een puls naar de stuurelektronica.
grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
- elektronica amateurtje
bij de ikea was namelijk een dergelijke lamp namelijk en vroeg me het eigenlijk af hoe het nu zat.
is zoiets redelijk goedkoop ook te maken om als schakelaar te gebruiken. nu moet ik telkens onder het bureau om een knopje om te zetten. een metalen plaatje op het bureau zelf zou namelijk ook erg leuk zijn.
is zoiets redelijk goedkoop ook te maken om als schakelaar te gebruiken. nu moet ik telkens onder het bureau om een knopje om te zetten. een metalen plaatje op het bureau zelf zou namelijk ook erg leuk zijn.
- elektronica amateurtje
- deejayke
- Contacteer:
voor zo een metalen plaatje bestond een IC dacht ik... ik denk de QT10
grtzzz
grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
Zie mijn vorige post. o.a. de QT110 dus.
edit:
nuttige link: http://www.picbasic.nl/frameload_nl.htm ... rek_nl.htm
edit:
nuttige link: http://www.picbasic.nl/frameload_nl.htm ... rek_nl.htm