Wat is beter?
Wat is beter?
Inmiddels ben ik al wat verder met mijn ontsteking, alleen vraag ik me nu af, wat beter is..
1. 4 x AA Batterij (1,2V - 700mAh)
4,8V
2800mAh
2. Bel transformator
8V
0.5A
Welke van deze 2 kan ik het beste gebruiken? 4 van die batterijen, of een bel transfo?
Groeten,
Paul
1. 4 x AA Batterij (1,2V - 700mAh)
4,8V
2800mAh
2. Bel transformator
8V
0.5A
Welke van deze 2 kan ik het beste gebruiken? 4 van die batterijen, of een bel transfo?
Groeten,
Paul
Hehe, ik zou toch echt verwachten dat het andersom zou zijnstynus schreef:Klopt
Bij een dikke heb je minder spanningsval en dus meer stroom door je staalwol.
Ik ben nu die 4 batterijen aan het opladen, dinsdag vraag ik even enkele spullen maan me leraar (houders voor de batterijen end), en dan ga ik het is proberen..
Jullie horen hier nog meer over
-
sijmenkrans
- Contacteer:
Re: Wat is beter?
DIE 2800 mAh KLOPT NIET. Het is gewoon 700mAh denk maar na waar zouden die extra mA's vandaan moeten komen?PaulE schreef:1. 4 x AA Batterij (1,2V - 700mAh)
4,8V
2800mAh
l
- deejayke
- Contacteer:
idd,
bij serie schakelen van baterijen de spanning optellen en de capaciteit blijft hetzelfde als van 1 batterij
bij parallel de capaciteiten optellen en de spanning blijft gelijk aan die van een batterij.
(ik heb altyd gehoord dat mn best batterijen gebruikt in verband met de veiligheid.
)
groenten
bij serie schakelen van baterijen de spanning optellen en de capaciteit blijft hetzelfde als van 1 batterij
bij parallel de capaciteiten optellen en de spanning blijft gelijk aan die van een batterij.
(ik heb altyd gehoord dat mn best batterijen gebruikt in verband met de veiligheid.
groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro