PIC starters bordje

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
cheeta

PIC starters bordje

Bericht door cheeta »

ik ben bezig met een ontwerp van een pic startersbordje. deze wil ik ook eventueel beschikbaar gaan stellen in een inkoop actie kosten worden geschat op 45 euro momenteel all included excl programmer en verzendkosten.

bij deze het schema
http://www.derbi-club.com/dev/dev12.GIF

zou iemand hem even willen nakijken want ben niet zeker over de matrix toetsenbord of ik dit zo goed doe? of dat ik het anders moet doen??

als mensen hem willen nakijken op fouten ;) zou dit erg welkom zijn.
bazzz

Bericht door bazzz »

45 euro is een stuk duurder cker omdat jij alleen 2 relais en de dipswitches extra heb zie ik zo snel. verder is hij overbodig uitgebreid denk ik. Waarom en een matrix toetsenbord én de dipswitches?

ik zou nog wel een simpele versie willen zien. gewoon 8 leds op portB. voetje voor kristal bij portA. dan een reset schakelaar op portA. nog 2 a 3 schakelaars op A. En de rest van de poorten van A naar een voetje sturen zodat je hem makkelijk op je breedboard aan kan sluiten
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
cheeta

Bericht door cheeta »

bazzz schreef:45 euro is een stuk duurder cker omdat jij alleen 2 relais en de dipswitches extra heb zie ik zo snel. verder is hij overbodig uitgebreid denk ik. Waarom en een matrix toetsenbord én de dipswitches?

ik zou nog wel een simpele versie willen zien. gewoon 8 leds op portB. voetje voor kristal bij portA. dan een reset schakelaar op portA. nog 2 a 3 schakelaars op A. En de rest van de poorten van A naar een voetje sturen zodat je hem makkelijk op je breedboard aan kan sluiten
2 relays
4 transistors (mosfets)
2 schuifregisters
1 lcd 2x16
2 (4) 7 seg displays
pic16f877 / pic18f4550 / pic16f628 / pic 16f648 ondersteunt
8 leds op de uitgang
(1/2)(rotary encoder)
rs232 / usb
alles is naar voetjes gemaakt zodat je er ook exterene dingen zoals breadbord op kan hangen.
Plaats reactie