hallo ik heb een robot gemaakt hij werkt goed http://www.electronickits.com/robot/CK21886pic.jpg
alleen ziet hij geen hogte dus als hij erges onderdoor rijd en het is te laag dan zit hij klem. dus ik wou vragen of het kon om er een extra I.r led op te zetten. mijn idee was om gewoon de middelste I.r led te nemen en de ander i.R er gewoon paralel op te zetten. en die boven op de robot zetten
zo dit werken. ik heb dit nog niet getest omdat ik bang was dat hij misschien ontregelt raart met al die chips enzo. als het zo kunnen werken of een of ander manier. Zou ik dan een I.R led van een oude afstands bedinging kunnen gebruiken.
zou wel moeten kunnen denk ik, ik zou zeggen, probeer het want je doet niet meer dan een led verplaatsen op een andere plaats. ( als je er een extra bij doet zal het niet veel uit makne of misschien dat het er niet op is berekend en dat alle 4 de leds dan te weinig spanning krijgen. )
ik heb het geprobeert niks stuk gegaan. Maar het werkte niet. Maar dat maakt niet uit want ik heb al wat anders bedacht: een soort antenne met een schakelaar onder op. als de anttene dan iets raakt gaat hij naar achteren en vervolgt hij zijn normaale weg weer.