Ik ben opzoek naar een simpel en kleine schakeling van een timer. de timer moet minimaal 30 sec aan blijven en op een 9v blokje werken. Als de 30 sec voorbij zijn moet hij vanzelf weer uit gaan. Ik heb de timer nodig voor een robotje zodat hij 30 sec aan blijft en dan weer stop.
moet hij na een loop van tijd ook weer aangaan? anders kan je dit in een pic zetten en een relais er aan knopen ( als je diev andere schakeling niet vertrouwt )
ik heb een code gemaakt voor in een pic te proppen. indien pic op vooraad is het makkelijker voor je denk ik maar anders kan je toch maar die schakeling van co gebruiken.
zie voor goede link volgende post
Laatst gewijzigd door dj jens op zo 9 sep 2007, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ik dacht eigelijk aan iets simpelers. en van compunten die de normaal hobbyist op vooraat heb liggen. (ik heb die timer gemaakt maar werk niet de tor bij de led wort heel warm en de led blijft branden)
led333 schreef:ik dacht eigelijk aan iets simpelers. en van compunten die de normaal hobbyist op vooraat heb liggen. (ik heb die timer gemaakt maar werk niet de tor bij de led wort heel warm en de led blijft branden)
ja wel hoor ik heb een schakeling gevonden en getes. met 1 potmeter 1 weerstand 1 condensator 1transistor en 1 schakealaar simpel toch?
ik kan het schema niet laten zie omdat hij uit een boekje komt.
maar het werk perfeckt hoor.