ik wil graag een led balk maken om mijn tl's in de winkel te vervangen. ik dacht om 50 leds te gebruiken in serie. maar hoe kan ik de opstartpulsen van de tl afvangen, want anders is ie zo kapot.
ja dat is makkelijk, maar ik wil een tl balk maken die je er gewoon in een keer in kunt schroeven zodat ik zonder al te veel moeite ook weer gewoon terug kan naar tl's
Als je de pennetjes van de tl niet gebruikt waar de starter overheen staat, dan zal er ook geen hoogspanningspuls gegeven worden en staat over de andere twee pennetjes gewoon 240 Volt.
en als ik de starter er gewoon uit haal, dan krijgt hij toch ook geen puls? dan maakt het dus ook niet uit hoe om ik de buis doe. moet ik de ballast van de tl ook verwijderen? (zoiets las ik op internet) zo ja, waarom dan en wat is het?
maar kan die ballast kwaad voor mijn led balk dan? want alleen de starter geeft toch piek spanningen? en als ik die eruit laat dan zou ik toch gewoon 230 op de balk moeten hebben?
Hij bedoeld dat je alles moet laten zitten, je bouwt die leds ook in dat armateur en je zet er een schakelaar tussen om te kunnen switchen tussen leds of TL.