@jens ietsjes rechter had wel gekunde;) moet je mooi malletje maken in hout ofzow. Enne hoever ben je met de software?
0,0 project ligt stil, hele week samen met mijn pa aan de badkamer gewerkt, muren gemetselt schimmel verwijdert, stijger afgebroken enz enz vandaag komen de 1e kijkers voor ons huis (staat te koop ) dus de kubus staat op de plank
bazzz schreef:@jens ietsjes rechter had wel gekunde
hoe meer ledje je gebruikt hoe schever hij kan worden.
ps: zijn de verschillende vlakken met een of ander draadje (in de kubus) verboden.
want ik krijg precies het probleem dat je ze vanboven en vanonder moet vast zetten op een plankje of ze vallen om
--> je zou natuurlijk oor al je ledjes in serie zetten en dan de schakeling val mmk103 (minikit van velleman) er opzetten enkel zijn de diet vier led er 125. elke led geeft een beetje weerstand dus dan gaat de laatste led minder of niet branden en de eerste wel!
hoi, Ik ben nieuw in het gebruik van pic's. Ik zou toch heel graag zo'n led kubus bouwen.
Het leek me simpel om te beginnen met een 3x3x3, gezien het feit dat de pic16F628a 16 uitgangen heeft. Dan hoef ik geen schuifregister (74HC595) te gebruiken.
Nu is mijn vraag;
heeft iemand mischien een schema van een 3x3x3 kubus? ik ben al weken op zoek naar een duidelijk schema + aansturing.
verder nog één ding (zal wel een beetje dom overkomen) maar hoe loopt de verbinding van mijn pic naar mijn computer? via een COM-poort of usb?
wanhopige LEDverslaafde opzoek naar response. Alvast bedankt.