Aangezien ik een totale leek ben op het gebied van electra en dus ook van led verlichting heb ik een aantal vragen.
Ik hoop dat jullie mij in duidelijke taal van wat antwoorden kunnen voorzien.
Allereerst zal ik uitleggen wat de bedoeling is.
Zoals al in het onderwerp staat wil in led verlichting aanbrengen in mijn spatbord van mijn motor.
Dit om het spatbord een zo'n vloeiend mogelijke lijn te geven dus de oude verlichting gaat ervan af.
Ik zat te denken om flexibele led strips te gebruiken en deze IN het spatbord te verwerken (ipv erop te lijmen of schroeven)
Hiervoor zal ik dus uitsparingen moeten maken waar de strips invallen.
Omdat het een motor betreft zullen de leds ook waterdicht moeten zijn.
Nou heb ik al heel wat rond zitten snuffelen op internet en ook al wat sites gevonden die deze led strips verkopen...maar vaak zijn deze qua lengte te lang.
* Mijn vraag is dus of ik deze gemakkelijk in kan korten en op wat voor manier dat gedaan zou moeten worden.
Mijn huidige achterlicht is zowel de gewone verlichting als ook het remlicht.
* Kunnen de flexibele led strips dit ook allebei of moet ik daarvoor 2 verschillende strips maken? Dus 1 die het gewone licht regelt en een andere die het remlicht laat branden.
En dan had ik nog een vraag voor het aansluiten hiervan.
* Kan ik dit gewoon aansluiten op de huidige bedrading van mijn motor of moet dit anders aangesloten worden?
Omdat ik persoonlijk niet van "internet shoppen" hou zou ik de spullen graag in een gewone winkel kopen.
* Hebben jullie adressen of ideeen waar ik terecht kan hiervoor?
Liefst in de buurt van Utrecht
En dan nog een laatste vraag:
* Zie ik nog dingen over het hoofd (relais, weerstanden etc etc)???
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!
Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken.