trapverlichting met led
-
Gompy
Ik ga ervan uit dat je de layout aanlevert, en dan nog betaal je tussen de 5 a 10.000 euro om het proces op te starten.
Stel je neemt 1000 printen (eurokaartformaat) af, dan kost 1 prinje maar 10 euro.
Daarvoor wordt hij ge-etst, geboord en van een soldeermasker voorzien.
Daar kan ik ze niet voor maken.
Het gaat om het werk dat werktuigbouwkundig gedaan moet worden.
Strip op maat zagen, 10 gaten boren in iedere strip, leds monteren, bedrading trekken enz enz.
In kastje gaatjes frezen, printmonteren, drukknopjes aansluiten, stekkertjes bevestigen enz enz.
Als jij me 1 print incl 10 strips/balken geheel gemonteerd en afgewerkt kan leveren voor 150 euro en er dan ook nog *wat* op kan verdienen, dan lieg je dat je barst.
Stel je neemt 1000 printen (eurokaartformaat) af, dan kost 1 prinje maar 10 euro.
Daarvoor wordt hij ge-etst, geboord en van een soldeermasker voorzien.
Daar kan ik ze niet voor maken.
Het gaat om het werk dat werktuigbouwkundig gedaan moet worden.
Strip op maat zagen, 10 gaten boren in iedere strip, leds monteren, bedrading trekken enz enz.
In kastje gaatjes frezen, printmonteren, drukknopjes aansluiten, stekkertjes bevestigen enz enz.
Als jij me 1 print incl 10 strips/balken geheel gemonteerd en afgewerkt kan leveren voor 150 euro en er dan ook nog *wat* op kan verdienen, dan lieg je dat je barst.
zeg enkel dat printen goedkoper kunnen als je zelf de layout etc aanleverd Het monteren van componenten is eerder dan het duurdere alhoewel via samenkopen zijn deze ook goedkoop te verkrijgen de ledstrips etc maar dan nog moet er enige zelfkennis zijn om het te installeren
bv prijs weerstanden voor 50 stuks 35 cent
bv prijs weerstanden voor 50 stuks 35 cent
-
Gompy
Het gaat niet om het aanleveren van de layout, maar om de machines in te stellen om dat printje te maken.
De layout moet 100x oid gekopieerd worden om op een grote print afgedrukt te worden.
Daarna moeten de printjes op maat gezaagd worden, een machine moet ingesteld worden om de gaatjes te boren, een andere machine om het soldeermasker erop te spuiten, enz.
Jij vergelijkt het met schilderen......maar meneer een potje verf kost maar 10 euro bij de Gama, waarom moet ik 100 euro betalen om de deur te laten schilderen ?
Die schilder heeft een trapje moeten kopen, kwasten, overall, schuurpapier, bedrijfsauto enz enz......en dat moet ook betaald worden en niet alleen dat potje verf.
Dat layout is dat potje verf, maar de machines en arbeidsuren kosten ook geld.
Wil je goedkoop zijn, dan zal je zelf aan de slag moeten en het niet gaan uitbesteden.
Alleen voor niets gaat de zon op.
De layout moet 100x oid gekopieerd worden om op een grote print afgedrukt te worden.
Daarna moeten de printjes op maat gezaagd worden, een machine moet ingesteld worden om de gaatjes te boren, een andere machine om het soldeermasker erop te spuiten, enz.
Jij vergelijkt het met schilderen......maar meneer een potje verf kost maar 10 euro bij de Gama, waarom moet ik 100 euro betalen om de deur te laten schilderen ?
Die schilder heeft een trapje moeten kopen, kwasten, overall, schuurpapier, bedrijfsauto enz enz......en dat moet ook betaald worden en niet alleen dat potje verf.
Dat layout is dat potje verf, maar de machines en arbeidsuren kosten ook geld.
Wil je goedkoop zijn, dan zal je zelf aan de slag moeten en het niet gaan uitbesteden.
Alleen voor niets gaat de zon op.
-
Gompy
Ik begrijp niet waarom je het allemaal zo moeilijk maakt met die massa productie toestanden Gompy...
Waarom niet gewoon op aanvraag een deftig pakketje aanbieden met de prijs die je ervoor geschikt acht? 200 - 300 - 400 euro - xxx euro??
Kan het goedkoper door de prints in China te doen, of een lot componentjes te bestellen af fabriek, zoveel te beter.
Het idee erachter en de test productie is hier toch al genoeg aan bod gekomen op deze topic en een afgewerkte kit is zo verkrijgbaar via:
http://alan-parekh.vstore.ca/product_in ... ducts_id/1
Zo simpel kan het voor +/- 150$:
99,99 $ voor de kit
29,99 $ assemblage
14,99 $ power supply
en dan nog wat peanuts voor de verzending, trapledjes en kabeltjes zelf...
Als hier dat systeempje nog wat uitgebreid word met LEDSTRIPS ( eenvoudig via samenkopen of ebay), en alles in een mooie behuizing, dan moet dit perfect op kleine schaal haalbaar zijn.
Waarom niet gewoon op aanvraag een deftig pakketje aanbieden met de prijs die je ervoor geschikt acht? 200 - 300 - 400 euro - xxx euro??
Kan het goedkoper door de prints in China te doen, of een lot componentjes te bestellen af fabriek, zoveel te beter.
Het idee erachter en de test productie is hier toch al genoeg aan bod gekomen op deze topic en een afgewerkte kit is zo verkrijgbaar via:
99,99 $ voor de kit
29,99 $ assemblage
14,99 $ power supply
Als hier dat systeempje nog wat uitgebreid word met LEDSTRIPS ( eenvoudig via samenkopen of ebay), en alles in een mooie behuizing, dan moet dit perfect op kleine schaal haalbaar zijn.
waarom op iedere trede dacht aan een om de 2 trede
Kant en klaare Flux LED strips.
De strip heeft 3 clusters van 9 flux LEDs; tussen deze clusters zitten bevestiging gaten en aansluitingen waar je de connector op aan kan sluiten als je de print op maat knipt.
Plus kabeltje om de strips door te verbinden om 1 lange strip te maken
De strips werken op 12V +/- 0,5V 1 x 180mA (+)
Met 1 strip kun je een kamer al redelijk goed mee verlichten! Vergelijkbaar met een midden klas 3W LED
prijs 7,50 euro voor een pak licht
Kant en klaare Flux LED strips.
De strip heeft 3 clusters van 9 flux LEDs; tussen deze clusters zitten bevestiging gaten en aansluitingen waar je de connector op aan kan sluiten als je de print op maat knipt.
Plus kabeltje om de strips door te verbinden om 1 lange strip te maken
De strips werken op 12V +/- 0,5V 1 x 180mA (+)
Met 1 strip kun je een kamer al redelijk goed mee verlichten! Vergelijkbaar met een midden klas 3W LED
prijs 7,50 euro voor een pak licht
-
Gompy
Je zal aan massa moeten produceren wil je de prijs aantrekkelijk kunnen maken.D-ziner schreef:Ik begrijp niet waarom je het allemaal zo moeilijk maakt met die massa productie toestanden Gompy...
Als je in China printjes laat maken, dan moet je niet om 10 of 20 printjes komen, maar met massaproductie.Waarom niet gewoon op aanvraag een deftig pakketje aanbieden met de prijs die je ervoor geschikt acht? 200 - 300 - 400 euro - xxx euro??
Er werd gesteld dat er intresse was in 10 of (50) setjes.
Wanneer ik daar de uren voor reken dat ik er mee bezig zou zijn, dan zit ik al snel op 1 uur per printje (ontwerpen, etsen, boren)
Nog een uurtje bestukken en testen, dus 2 uur.
Inderdaad kan je voor 150$ een printjes kopen, maar nu nog de arbeidsintensieve ledbalken.Het idee erachter en de test productie is hier toch al genoeg aan bod gekomen op deze topic en een afgewerkte kit is zo verkrijgbaar via:
99,99 $ voor de kit
29,99 $ assemblage
14,99 $ power supply
NOP, wordt gewoon te duur door het overige handwerk wat nog gedaan moet worden door de verkoper.Als hier dat systeempje nog wat uitgebreid word met LEDSTRIPS ( eenvoudig via samenkopen of ebay), en alles in een mooie behuizing, dan moet dit perfect op kleine schaal haalbaar zijn.
-
wesley2004
-
wesley2004
Hallo,
Wat is dan de afstraalhoek van de 2000 en 20000 mcd leds?
Dat maakt een hoop uit in het aanzien.
Groeten,
Bertus
Wat is dan de afstraalhoek van de 2000 en 20000 mcd leds?
Dat maakt een hoop uit in het aanzien.
Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
25 x Wit 5mm LED, Typ 18000mcd
- Nominal current: 20 mA
- Voltage: Min 3.10V Typ 3.20V Max 3.30V DC
- Light power: Typ 18000mcd, Max 22000mcd
- Light colour: Wit
- Light angle: 20 degree
dus eigenlijk zijn ze 22000 mcd
da komt dan op 7.4 cent voor een ledje das 10 keer goedkoper
de diffuse die mischien beter zijn
- Light power: Typ 2500mcd
- Light diffuse
en die zijn dan 7.5 cent voor een led
- Light power: Typ 18000mcd, Max 22000mcd
- Light angle: 20 degree
dus eigenlijk zijn ze 22000 mcd
da komt dan op 7.4 cent voor een ledje das 10 keer goedkoper
de diffuse die mischien beter zijn
- Light power: Typ 2500mcd
- Light diffuse
en die zijn dan 7.5 cent voor een led
-
supermarkge
- Contacteer:
Hallo
Hallo ,eveybody,may i write in English?? 
LED will change the world !!
website: www.huaxi-lighting.com
MSN:supermarkge@163.com
e mail: sales@huaxi-lighting.com
website: www.huaxi-lighting.com
MSN:supermarkge@163.com
e mail: sales@huaxi-lighting.com
-
Mat Janssen
- Moderator

-
wesley2004
Hoi Desert,
Wat ik dus niet gezen had was dat jij voor die prijs 25 leds koopt!
Dacht dat de prijs per stuk was.
Die van mij hebben deze spec's:
DC stroom duty 100% 20 mA
Spanning 3,8 V
Lichtsterkte 20000 mcd
Golflengte 7500k nm
Behuizing water clear
Hoek 15 graden
Sperspanning 5 V
Sperstroom (5V) 10 µA
Piekstroom PWM, Ton=1 msec Duty 1/20 180 mA
Bedrijftemperatuur -40 / +80 ºC
Opslagtemperatuur -40 / +100 ºC
Soldeertemperatuur 260 ºC
Wat ik dus niet gezen had was dat jij voor die prijs 25 leds koopt!
Dacht dat de prijs per stuk was.
Die van mij hebben deze spec's:
DC stroom duty 100% 20 mA
Spanning 3,8 V
Lichtsterkte 20000 mcd
Golflengte 7500k nm
Behuizing water clear
Hoek 15 graden
Sperspanning 5 V
Sperstroom (5V) 10 µA
Piekstroom PWM, Ton=1 msec Duty 1/20 180 mA
Bedrijftemperatuur -40 / +80 ºC