GvH-E schreef: Audio system schreef: je neemt de woorden uit mijn mond stynus maar dit is inderdaad zo dat volgens de wet altijd de noodstop vanboven moet zitten.
dit omdat hij zogezegd sneller de stroom onderbreekt als hij boven zit en niet onderaan de startdrukknoppen.
grtz
Audio systeem: nu schrijf je onzin!
Het schakelen in een keten zowel boven als onder in die keten maakt echt geen verschil in schakelsnelheid!
Overigens is er niet over NOODstop geschreven. GvH-E
dit is wat mijn leerkracht mij vertelde dus alle blaam gaat naar hem.
overigens is het denk ik toch voorgeschreven veiligheidsmodules volgens de regels VOOR de schakeling komt.
Ik heb het nog nooit gezien of er iemand nu een zekering of een thermische veiligheid voor een motor, na de schakeling geplaatst heeft.
En daar kan je nu iets niet over zeggen omdat het zogezegd waar is wat ik zeg want zekeringkast staat toch ook VOOR je hele schakeling...
En een neutraaldraad MAG NOOIT onderbroken worden door een zekering.
Ik wil je niet aanvallen maar inderdaad zal dit maar weinig invloed hebben op de schakelsnelheid. (mss maar 1 /1000000ste van een sec ofzo), maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
en zowel een noodstop als een stop is het inderdaad beter dat je voor de schakeling zet en niet erna.
Daar zijn we het toch over eens GvH-E?
grtz