"laag"spanningsverdeler

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Gompy

Bericht door Gompy »

Als je in onderstaande schema thyristors in de massa zet ben je klaar.
Het nadeel van onderstaande schema is dat alle stroom door de triac loopt en dat kan bij bobines oplopen tot enige 10tallen Ampere.
Je kanc de eventuele aansturing van onze CDI overnemen als je een optische/hall sensor wilt gebruiken
Hierbij vervang je de TL111 (oid) voor de opnemer.

Afijn het is het onderste schema van Helmich.

Aangepast schema http://www.test.gompy.net/schemazonderk ... tels_a.jpg
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

De thyristor die aan de beurt is zal dan wel even voor en tot en met de tijd dat de vonk moet komen wel aangestuurd moeten worden anders zal er geen vonk komen omdat er eigenlijk geen spanning (en stroom) is als er geen vonk wordt gegeven.
Een thyristor gaat en blijft alleen in geleiding als er een stroom door loopt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
helmich

Bericht door helmich »

@cdi-man: zou je je resultaten hier willen posten. Het is, zoals ik al zei, een interessant projectje :)
cdi man

Bericht door cdi man »

@cdi-man: zou je je resultaten hier willen posten. Het is, zoals ik al zei, een interessant projectje
Hallo tezamen... :wink: ben gister opnieuw (nu 3e X) vader geworden :shock: 8) Man wat een ervaring (gezonde dochter). Vandaar dat ik wat minder actief was.... maar heb gelukkig het schema van gompy/helmich wat nu niet meer te zien is kunnen spijkeren. Was overigens zoals ik het bedoelde met mijn geschets. Als ik iets meer tijd heb :P ga ik er weer mee verder :D ...... trouwens...... ze slapen nu....... :roll:
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Van harte gefeliciteerd met jullie familie uitbreiding.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gompy

Bericht door Gompy »

Helaas voor mij, maar mijn provider is falliet (Telebyte)
Dit houdt ook in dat mijn server offline is en eventue;e plaatjes niet meer te zien zijn.
Ik hoop met mijn nieuwe provider snel tot een oplossing te komen, hoewel het waarschijnlijk wel een paar weekjes zal gaan duren.
Het is zo moeilijk opzeggen bij een provider die er niet meer is......hierdoor blijft de DSL-lijn bezet en kan de nieuwe provider niet zijn signaal op de lijn zetten.
Plaats reactie