Ontvanger plaatsen tussen leds,hoe?
Ontvanger plaatsen tussen leds,hoe?
Ben hier terecht gekomen omdat ik met een klein probleempje zit...
Ik heb ondertussen voor de eertse maal in men leven met wat leds aan het proberen geweest...
Nu heb ik 3 "spotsunites" gemaakt met telkens in iedere spot 18 leds, 3 kleuren dus 6 leds per kleur.De leds staan per kleur in serie van 3 en een weerstand van 10ohm 1w (kan nog 8,2ohm 1w worden).
Nu is het de bedoeling dat als de lampen branden er telkens maar 1 kleur te zien is en heb ik dus een ontvabger en zendertje gekocht met latch.
Ik werd op een ander forum goed op weg geholpen daarmee maar zit nu een beetje vast...
Ik moet nu namelijk alle spots (gevormd door de leds) aan gaan sluiten op de ontvanger.
Mij werd aangeraden om met 3 tors bd 237 te werken (1 per kleur).
Maar nu is mijn vraag,hoe ik juist dit alles moet aansluiten om het compleet te maken....
afbeelding
Ik zou erg blij zijn als iemad me zou kunnen helpen...
Ik heb ondertussen voor de eertse maal in men leven met wat leds aan het proberen geweest...
Nu heb ik 3 "spotsunites" gemaakt met telkens in iedere spot 18 leds, 3 kleuren dus 6 leds per kleur.De leds staan per kleur in serie van 3 en een weerstand van 10ohm 1w (kan nog 8,2ohm 1w worden).
Nu is het de bedoeling dat als de lampen branden er telkens maar 1 kleur te zien is en heb ik dus een ontvabger en zendertje gekocht met latch.
Ik werd op een ander forum goed op weg geholpen daarmee maar zit nu een beetje vast...
Ik moet nu namelijk alle spots (gevormd door de leds) aan gaan sluiten op de ontvanger.
Mij werd aangeraden om met 3 tors bd 237 te werken (1 per kleur).
Maar nu is mijn vraag,hoe ik juist dit alles moet aansluiten om het compleet te maken....
afbeelding
Ik zou erg blij zijn als iemad me zou kunnen helpen...
stynus schreef:Aan de uitganspin van de ontvanger komt dan een 1K weerstand. De andere kant van die weerstand naar de basis van de transistor. De emitor van de transistor aan massa en de collector naar de - van de led keten.
Ik denk dat ik via samenkopen pas ee nadapter van jou gekocht heb
voor zover ik het hier uiteken en correct zit,blijven volgende punten onaangesloten...
VCC +5v op ontvanger
VT ,wat normaal is
----
de - van mijn stroomvooziening,dus 1 van de 2 draden van men adapter.
----
hopelijk snap je het een beetje...
Bedoel je dit?stynus schreef:Heb je een datasheet van de ontvanger? Dan teken ik er wel even een schema rond.
Receiver Module
◦Model No.: RM4SG-L(Latch Mode)
◦Operating Voltage: 5 VDC
◦Operating Current: 5 mA
◦Receiving Sensitivity: -103 dbm
◦Operating Frequency:433MHz
◦Transfer Rate: 4.8K
◦Modulating: AM
◦Output: TTL
◦Control Mode: Latch
◦Coding Type: Fixed Code, Soldering
◦Dimension: 49mm x 20mm x 7mm
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Nee, ik bedoelde een pdf met meer gegevens. Maar met de typenummer die je gaf heb ik wel een datasheet kunnen vinden...
... en wat kunnen tekenen:

http://www.elektronicastynus.be/ef/psxman/RM4SG-L.GIF
... en wat kunnen tekenen:
http://www.elektronicastynus.be/ef/psxman/RM4SG-L.GIF
hey,
bedankt..ik kan er redelijk aan uit...
zit je er nog iets mee in om de onderdelenlijst dat ik in zen geheel nodig heb even op te sommen?
de 3 tors heb ik BD237
de R1,2,3 staat 1K ,maar welke zou ji jdaar juist voor nemen?
En enkel de C1 en C2 snap ik niet zo goed hoe dit er in werkelijkheid uitziet,komt wss omdat ik de symbolen niet echt ken....
nogmaals bedankt al
bedankt..ik kan er redelijk aan uit...
zit je er nog iets mee in om de onderdelenlijst dat ik in zen geheel nodig heb even op te sommen?
de 3 tors heb ik BD237
de R1,2,3 staat 1K ,maar welke zou ji jdaar juist voor nemen?
En enkel de C1 en C2 snap ik niet zo goed hoe dit er in werkelijkheid uitziet,komt wss omdat ik de symbolen niet echt ken....
nogmaals bedankt al
smd_lover schreef:Die 1k weerstand mag je elke 1k weerstand voor nemen. 1/4 Watt is gebruikelijk.
Ik vraag me wel af of je goed zit met die 10 Ohm weerstanden.. hoe heb je dat berekend?
hey,
Het zijn HI power leds van 10mm.
Ik ga er nu uiteindelijk 8.2 ohm 1w weerstanden voor gebruiken dan krijgen ze zon 250Ma...
Misschien die 1 k weerstand ook in 1w nemen dan?